TENS
Hej!
Vilken erfarnhet har ni av TENS?
Tyvärr tycker jag det är svårt att placera plåsterlapparna rätt, det känns jäkligt obehagligt när de sitter fel, det gör till och med ont! Undra om detta beror på att man är överkänslig eller inte?
I vilket fall som helst är det jäkligt skönt när plåstren hamnar rätt. Det är otroligt skönt att sitta med dem i nacken en halvtimme innan man ska sova. Det är så avslappnande eller så får man lite el-chocker till hjärnan!? *skrattar* så att man domnar bort.

Fick det hos sjukgymnast för ryggproblem för några år sedan.. (herregud det låter som jag är pensionär!) det var skönt men jag vet inte om det hade någon jätteeffekt, lite mindre ont precis efteråt men sen kom det tillbaka. Slapp ju problemen med att placera plåsterlappar, sjukgymnasten skötte allt sånt.

Hej Jag såg att du frågade mig i en annan länk om TENS..
Ja jag har fått det ganska mycket.. Men då dom mådte skruva upp så högt tycker dom att jag har för hög smärttröskel, för att jag ska få bra lindring av det.
Men jag skulle ju hemskt gärna vilja ha en riktig shitsu massagestol… himmelriket på jorden "ler" det är ju underbart,med dom mjuka rullningarna..
kramis
#1 samma här för mig. Det funkade bara i en period, och då funkade det att vara smärtfri några timmar efteråt, vilket var väldigt skönt att få en helt smärtfri kväll. Men som sagt, det fungerade bara i nån månad sen gjorde de ingen verkan längre. Jag var också hos en sjukgymnast som placerade dem där jag pekade vart jag har mest ont.
Jag har dock aldrig provat det mot mina psykiska problem.

Isa
TENS är bara bra för stela muskler.. Det får man ju ganska lätt när man inte mår psykiskt bra..
Mjukar man upp muskler jag då har man inte så ont, och det kan lätta på psyket….
(eller missuppfattade jag dig)
Tusen gånger har man varit på läkarstationer och sökt för värk.. När dom öppnat journalen… Psyk bild…. Jaja, du har ont… du förstår blablabla…
kram

Jag skulle få TENS när jag hade aom värst mensvärk men de ville inte låna mig någon apparat utan jag skulle vara tvungen att åka 4,5 mil till sjukhuset för att få det när smärtan var som värst… ingenting man känner för när smärtan är så stark att man tuppar av
så jag la ner det projektet omg. men det är visserligen några år sedan.

Japp det är ju set då..
En del fattar ju inte att det kan vara ack så jobbigt att ta sig ut.
Jag har haft turen att bo i en kommun där dom lånar ut, dom äldre modellerna..
Men som sagt, det blev inte mycket till hjälp..
kram