Undrar! GAD!
Hej igen!
Är ju rätt ny med det här med ångest.. Har ju fått diagnosen GAD.. Det jag undrar av er andra som har det om ni har haft några fysiska problem eller smärtor på något vis..
Känns som om jag har krämpor och problem med i stort sett hela kroppen.. Det börjar tära på min psyke.. Ena saken går över och då kommer det nåt nytt..
Kanske har ni lust att dela med er av era egna erfarenheter..

Hej
Välkommen hit.. jag hoppas du ska trivas här..
Värk är jätte vanligt när man har ångest.. Hela kroppen är spänd och då uppstår spänningsvärk, som när man får huvud värk om man är stel i nacken..
Men har du varit och kollat upp din värk. Både reumatisk värk och Fibromyalgi är ju sån att det ena dagen gör ont i ena knät och nästa har man ont i underarmen och nästa magen… det flyter runt..
Det är inte alltid så att man får ont av ångesten utan ibland gör värken att man får ångest..
så det kan vara värt att kolla..
Men du ska märka att psyket och fysiken hänger ihop jätte mycket.
kram svava

Kolla in En enkel meditations övning här på sidan..
det är värt att prova den
kram igen

Hej!
Jag har också GAD och jag har fått mycket problem med just nacken, ryggen, axlarna, huvudet och även käkarna just eftersom att jag är på helspänn hela tiden. Ska börja med avslappningsövningar och så nu i hopp om att minska smärtorna.
Förstår att det tär på dig psykiskt också. Håller också med #1, du kanske ska kolla upp din värk? Om du nu inte redan gjort det. :)
Kram!
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

jag har legat inlagd på sjukhuset för bl.a buksmärtor.. Dem har inte hittat några fel på mig alls.. Och det är ju iofs skönt..
Sen en annan sak som jag har problem med det är att när jag lägger mig ner och slappnar av så känner jag hur det typ darrar inuti kroppen.. inget som syns direkt på utsidan.. nån annan som har så?

Hej
Ja jaghar det. hela kroppen vibrerar, fast det inte syns.. Det är jätte jobbigt..
Det finns så många symptom när ångesten sätter in.. många har mycket en del bara lite och en del har allt..
kram svava

#4 Jajjemen, även jag har så. Det är rätt obehagligt.

jag är så tacksam för era svar.. Just det där med darrningar inombords har skrämt mig lite.. Men nu känns det mycket bättre att få veta att jag inte är själv om det.. tack så mycket..
jag är så glad över att jag hittat hit.. har vänner som har olika sorters ångest, men ingen med gad.. detta är super skönt att få prata med er.. Tack igen..

Kram!

#5 Svava
Precis vibrerar! Det har jag vid mina "fibromyalgiskov" men jag brukar säga surrar.
Har du testat TENS? När man kör lite ström påminner det om surret som vi har.
Tyvärr tycker jag det är svårt att placera plåsterlapparna rätt, det känns jäkligt obehagligt när de sitter fel, det gör till och med ont! Undra om detta beror på att man är överkänslig eller inte?
I vilket fall som helst är det jäkligt skönt när plåstren hamnar rätt. Det är otroligt skönt att sitta med dem i nacken en halvtimme innan man ska sova. Det är så avslappnande eller så får man lite el-chocker till hjärnan!? *skrattar* så att man domnar bort.

Ont i axlar, nacke, rygg. Problem med magen som troligen är ibs. Det tär på kroppen att vara på helspänn och nervös hela tiden.

Ja det tär verkligen på kroppen.. Har väldiga problem med nacke samt gungande yrsel.. Fick virus på balansnerven för några månader sen och det sitter fortfarande i.. det va väl där allt började.. Inbillade mig att det skulle vara nåt allvarligt fel på mig och inte bara nåt virus..

Japp, jag har också gungande yrsel men jag tror att det beror på en fem veckorsutredningen jag har genomgått som har varit väldigt intensiv.
Ibörjan var yrsel så intensiv så att jag blev åksjuk och fick spänningshuvudvärk men nu har jag bara yrsel om jag rör på mig. Det svajar till i huvudet några gånger i minuten när jag rör på mig.
Detta är tydligen vanligt vid psykiskpåfrestning!