Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettövrigt
Läst 37790 ggr
[Ambrosia]
54

Atarax och alkohol?

Någon som har erfarenhet av hur det är att äta atarax och ta lite vin och öl? Det står på bipacksedeln i atarax förpackningen att man ej ska dricka alkohol då man äter atarax för att det förstärker ataraxens verkan. Men hur kul är det att inte kunna dricka nåt på hela hösten? Nej jag provar och ta lite vin och öl nu i kväll, får se vad som händer. Någon som kan dela med sig av sina eftarenheter?

Bästa hälsningar / Ambrosia

svava
3

Man ska inte blanda Alkohol alls med tabletter..

Inte änns ett glas vin..

Man kan få andnings stillestånd även av små doser..

kram kram

HannaM
2

Tja förstärker det ataraxens verkan lär du somna fort. Skulle INTE kombinera. Låt bli att ta tabletten i så fall om du vill dricka alkohol.

Rocktjejen
0

ja hur kul..klart att det inte är kul..man får välja antingen alkoholen eller att må bra..jag har inte kunnat dricka på åratal pga medicin.jag valde medicinen visst jag har smuttat lite på någons vin eller tagit mig en folköl,men inte med lugnande i kroppen iaf.

eggebanroth
1

Dem passar definitivt inte ihop på ngt sätt.

mayolica
2

Kan du inte skippa medicinen den dagen du vill dricka alkohol,annars kanske du borde ta upp det med läkaren hur du ska göra.

~ mayolica ~

satin
0

Jag har haft panikångest i drygt 17 år och det har med tiden lett till depressioner. Jag har under lika mga år tagit atarax och aldrig funderat att kombinera de med alkohol.

[Ambrosia]
0

Tack för era åsikter. Tycker om att festa lite med kompisarna ibland. typ 1 -2 ggr i månaden. Kan ju iof ta lite mindre medicin den dagen, som mayolica föreslog. Fast saken är den att vi inte planerar när vi ska ut riktigt, utan mer ringer varandra några timmar innan och kollar om den ene och den andre har lust att ta några öl och äta ute på kvällen. Och nu behöver jag medicin, då jag har fått ångest varje dag. Drack ett glas vin och en öl sist, blev lite snurrig i huvudet och fick lite hjärtklappningar, men det var rätt lungt ändå. Ja jag får se hur jag gör.

Med Vänlig Hälsning / AmbrosiaKyss

evrekaw
0

#7 Du tror inte dina kompisar skulle förstå om du behöver få veta lite tidigare än timman innan…?Obestämd

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Aviendha
0

Hjärtklappning och snurrig är inte direkt vad jag skulle kalla för rätt lugnt..

mayolica
0

#9 Nej inte jag heller.

Skulle nog hellre försöka planera festen någon dag innan.

~ mayolica ~

HannaM
0

#7 Atarax har ju en snabb effekt, typ en kvart tjugo minuter efter att man tagit den så om du ska festa kan du kanske låta bli att ta den i förebyggande syfte? Om du innan du ska iväg mår så dåligt att du inte klarar dig utan tabletten kan du ju ta den då. Så länge ingen alkohol är i kroppen.. när du väl druckit lite så tror jag det löser sig.. alkohol har ju "tyvärr" en lite lugnande verkan.

lakrits69
0

Risken är stor att du blir "förgiftad" och får en hejdundrande baksmälla som inte är av denna värld!

Jag pratar av erfarenhet och jag säger bara URK  love sick

LK kan funka som metadon tror jag!?

[Ambrosia]
2

Till Lakrits69: Så du har provat. Okej bakfylla är ju inte SÅ kul. Tack för att du delar med dig din upplevelse.

Må så gott!

Med Vänlig Hälsning / AmbrosiaKyss

lakrits69
0

Bakfylla är bara förnamnet!

Jag spydde så kraftigt så jag kissade på mig varenda gång jag hulkade. Hu hu!

Nu kanske jag är extra känslig, jag får samma effekt av  tramadol! OBS utan alkohol!

Man blir helt enkelt förgiftad och kroppen vill göra sig av med skiten!