Vilka vitaminer, mineraler mm?
Ja vad skulle kunna vara bra att ta som komplement vid panikångest och depression?
Tar ni något alternativt som ni tycker hjälper?

nästan vilka allt i ett vitaminer är bra.. Mivitotal tex
Jag har en förkärlek till blutsaft, men inte alla gillar smaken.
omega3 är oxå ganska bra..
Men tänk på att man även kan överdosera fettlösliga vitaminer, så du inte tar för miycket av dom.
http://www.mivitotal.se/index.php?page=info&sida=vit_min
Här kan du spana lite i snåret.
kram svava

Min psykiatrisjuksköterska sa att b-vitamin är bra att ta när man är deprimerad, men jag minns inte varför…
Någon annan som kanske vet?
"You just have to belive…"
En kur med höga doser D-vitamin på höst/vinter är värt att prova. kolla länken om D-vitamin som jag satte in i tråden "medicin"
~ mayolica ~
#1 Tack Blutsaft tycker jag om brukar dricka 3-4 flaskor/år
Omega 3 har jag tagit några år, då pikasol som min läkare rekomenderade mig. Men skulle vilja hitta fler alternativa medel
då jag märker att jag inte mår bra av alla tradionella läkemedel.

Hej hej
Jag undrar lite vad du menar med alternativa medel, vad det är du söker.
Äter du några meds nu?? isåfall vilka.
Det är ju viktigt att du inte bryter en medecinering tvärt, eller tar naturmedel samtidigt, frö det kan ju bli för mycket..
Har du ätit naturmedicin nångon gång mot ångest, typ Neorol, som är valerinarot bas.
Berätta så kan jag hjälpa att rekomendera, så du kan prata med din läkare om byte till alternativa mediciner
kram
#5 Hej
Jag menar hälsokostpreparat eller kanske homeopatmedel.
Jag äter nu 30 mg citalopram och 75 mg Lyrica
plus atarax och oxascand vid behov.
Jag har inte tänkt blanda eller sluta tvärt men skulle vilja prova något annat på sikt, då jag ätit cipramil/citalopram i mga år utan att må bra. Visserligen livrädd att vara utan dem vet ju att det är riktigt pissigt med dem, men klarar inte någon ev försämring.
Men har börjat tvivla i och med att de inte tar bort ångesten och förtvivlan. Har tidigare ätit Anafranil (den va jag allergisk mot),
seroxat,zoloft,cipralex,remeron(gick upp 10 kg på 2 veckor)
cipramil som sen apoteket nyligen bytt ut mot citalopram.
I början av min panikångest för 17 år sen provade jag valerina
sen johannesört mm blev väl inte varken bättre eller sämre minns jag, fast vet inte om det skulle fungera nu, då jag är sämre.
Kram
Johannesört är det vissa som blir hjälpta av mot depressioner,vissa preparat med johannesört är godkända som naturläkemedel och säljs på både apotek och hälsokostbutiker. Ett problem är att även naturläkemedel kan ge biverkningar och johannesört krockar med många andra mediciner.
Det vore nog bättre att söka upp en alternativ terapeut,tex en välutbildad homeopat,eftersom dom anpassar behandlingen individuellt och ser till hela människan och behandlar oballanser istället för enskilda symptom. Det betyder att en behandling vid en och samma "sjukdom" kan se helt annorlunda ut för olika personer med samma "sjukdom".
Sen finns det även många andra terapier som inte bygger på "medicin" som kan vara till stor hjälp. Jag tror på en kompination,det är viktigt att både kropp och själ är i ballans för att må bra.
Om du kikar in och frågar på alternativa behandlingar iFokus kan du få många fler tipps på olika alternativ.
~ mayolica ~

Hej
Jag håller med Mayolica till 100%..
Men jag tycker att om man ska gå till Homeopat eller dyl. så ska man shoppa runt lite där.
För utan att vara en skeptiker så de som jag varit hos under åren har varit så säkra på att just det som dom har varmt om hjärtat är det bästa.. man är väl lite sådan till mans, men då det gäller just att inte må sämre i psyket måste man se lite utanför även naturmedicin läkarnas egna lådor.
En bra terapi med en bra Diet och motion och om man behöver en bra medicin.
Du har tagit mång seratonin mediciner allt från gamla till det nyare. men är det dokumenterat att du har för låg seratonin halt i blodet?
Lyrika funkar bra på mig ( "Ska väl egentligen säga, när jag mår bra" för inget funkar bra när jag får panikångest eller ångest)
Jag mår bättre i min generella deprisson när jag slutade ta seratonin ..( Jag gick oxå upp 20 kg på 3 månader remeron
Prata med din läkare.. försök att få till stånd ett möte med homeopat, i alla fall med en och sedan tele rådgivning med andra..
Hoppas du skriver och berättar hur det går för dig.
Kram svava
Ja det är viktigt att det är en välutbildad homeopat ,det kan tydligen variera.
Sen finns det även andra många andra slags alternativmedicinare än just homeopater,så man kanske inte behöver köra fast på bara homeopati. Det finns tex Biopat, kinesiolog, naturläkare, örtterapeut, och många många fler.
Kan vara ide att kolla runt lite vad som finns för olika alternativ i närheten av där du bor,hoppas att du hittar något som känns bra för dej.
~ mayolica ~
Hej
Vad glad jag blir att läsa här, ni är så trevliga och ödmjuka.
Nej det är inte dokumenterat att serotoninhalten är låg i blodet.
Känner bara själv att jag behöver prova något annat såsmåningom
då det inre verkar hjälpa mig.
kram