Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettallmänt-om-ångest
Läst 2745 ggr
Trac3r
0

Tryck på bröstet

Hej, det är såhär att förra hösten började jag få sömnproblem, en natt när jag inte somnade något så fick jag en ångestkänsla ungefär vid solar plexus.. Brukade få den känslan när jag hade svårt att somna.

Sen åkte jag till sydostasien med kompisarna och lämnade flickvännen i 2,5 månader.. Efter 1 vecka på resan kom känslan i magen och började bli orolig över att jag skulle ha den hela resan och har haft den sedan dess i stort sett hela tiden. Blir alltid deprimerad och nedstämd när den kommer och vet inte vad det är.. Funderar på andningssvårighet av nått slag..

Hoppas ni förstår något av det jag skrev ; )

isa
0

Om det inte är något fysiskt fel du har, så påminner det starkt om det klassiska "ångesttrycket" som jag har över bröstet, vid ångest.

"Trycket" kan sitta kvar länge, fast ångesten har släppt, då jag ofta blir nedstämd efteråt. Det släpper inte förrän jag blir "glad" igen.

kram isa

[Ambrosia]
0

Jag hade det också såhär förut. Det känns som en stor svart sten som sitter i solar plexsus. Åkte in på sjukhus för att kolla upp det, men de hitta inget. Så jag tror liksom försgående inlägg att det är det klassiska inom ångest. Min farmor hade också det.

Med Vänlig Hälsning

Ambrosia

Trac3r
0

'Jag känner mig ofta nedstämd.. Lägger jag mig på dagen och vilar så känner jag mig alltid nedstämd efteråt.. Sjukt jobbigt att inte kunna vila på dagen när man är trött..

Nån som har något tips på vad man kan göra för att slappna av enklare? och inte bli nedstämd lika lätt när man inte har något att göra.. ?

isa
0

#3 läs i tråden " en enkel meditationsövning" som evrekaw har skapat.