Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettpaniksyndrom
Läst 2050 ggr
isa
0

Panikångest igår

Här är min berättelse från igår: Jag har kopierat den från mitt inlägg på "psykologi-sidan.

Panikångest igen

Stopp i trafiken igen , på röda linjen. Alla fick gå av i Stadion. Vi stod stilla i en tunnel och det är det allra värsta jag vet. Men inne i tunnelbanan gick det rätt bra för T-baneföraren pratade jätteofta och informerade hela tiden vad som hände.

Men sen……..

Det var ju så mycket folk på Stadion och en kille som jag frågade hänvisade mig åt fel håll så jag har irrat runt på Karlavägen ( som är helt fel ) pang - sa det när jag inte visste var jag var någonstans.

Panikångestattacken kom som ett brev på posten.Jag fick "tunnelseende" tror jag det heter, det var jätteläskigt.Då ringde jag en taxi.

Så jag har just kommit till jobbet i från en taxi. Jag orkade inte irra runt halva östermalm för att hitta den där bussen som jag kan ta ibland när det strular.

Nu sitter jag här på jobbet och mår illa, fick huvudvärk och har efterdyningar, ångest, ifrån panikattacken. Även om paniken har släppt så mår jag sådär "konstigt" och allting jag gör blir fel och knasigt.

Blä

HannaM
0

Jag säger bara.. tunnelbana är inte en kul uppfinning. Jag försöker alltid undvika längreresor om det är möjligt.

isa
0

Ja, och nu på sistone så har det hänt alldeles för mycket strul i tunnelbanan för mig så på Måndag blir det buss hela vägen igen även om det tar 1½ timme istället för 50 minuter. Det struntar jag i , bara jag får slippa det här.

Det känns lite som ett nederlag för jag gjorde så när jag fick min färdtjänst indragen när jag inte vågade åka tunnelbana alls. Då när min panikångest var som värst. Men jag tycker det börjar likna det nu igen så buss hela vägen till jobbet är bättre än att inte vara på jobbet alls.

MaMaMade
0

isa; tyckte mig se i ngt inlägg att du skulle kolla hypothyreos…har du gjort det?

Jag fick lära mig för ett tag sedan att det många ggr inte visar sig genom vanligt blodprov om förändringarna är små. Man ska be att få bli kollad genom urinprov istället. Även om hormonhalterna inte fallererar mycket kan man bli mycket påverkad.

Hoppas att sjukvården tar åt sig o börjar se till de små nyanserna snart, de gör faktiskt skillnad!

isa
0

#3 Tack för tips! Jag ska fråga om det.