Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettallmänt-om-ångest
Läst 2747 ggr
JH1984
2009-09-24 09:40
0

Tips ?

Hej hej , nu har inte jag haft så stora ångest attacker på några dagar,snarare bara en oro och stress som ligger och maler i bakhuvet,har kollat blod tryck och det va perfekt , men pulsen e hård och lite snabb…fan..jag vill bli av med det , nån som har några tips på avslappning? har sovit dåligt dom senaste veckorna också,gått och lagt mig runt 1-2 och gått till jobbet runt 7 :/ (nån som känner igen sig?) det påverkar ju också min puls….jag vill ha hjälp eller tips om nån har, på avslappnings övningar och dylikt.

mvh

/J

Aviendha
2009-09-24 10:04
0

Hejsan!

Malande oro och stress kan vara minst så jobbigt och jag känner igen det där med att sova dåligt, trots att jag är ogudaktigt trött.

Andas i fyrkant är en enkel avslapningsövning som kräver rätt lite övning för att få kläm på.

Här har du en enkel meditationsövning som kan vara ett bra knep att ta till innan man ska sova, eller bara ändå.

Annars kanske du kan testa avslappnande musik? Det finns ju de skivor med bara musiken, och de avslappningsskivor som har en instruerande röst.

Glöm inte att det oftast inte är något som fungerar på en gång! Enligt min samtalskointakt kan man behöva lyssna på ex en avslappningsskiva massor med gånger innan man känner av "effekten". Men det kan hjälpa på sikt.

Lycka till!

Lena1971
2009-09-25 01:34
0

Jag tror också att det kan vara idé att trötta ut sig på något sätt. Spring en vända någon gång under dagen, eller gå långt.

Jag kombinerar motion och yoga för att hålla mitt humör i schack. Jag märker genast när jag slarvar med löprundan.

Hoppas det går bra!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Aviendha
2009-09-25 01:36
0

#2 Bra tillägg! Motion kan göra mycket! :)

JH1984
2009-09-25 15:45
0

Ja cykla brukar faktiskt hjälpa =)

HannaM
2009-09-26 15:19
0

Spikmatta hjälper många att slappna av också. För min del är nog ordentligt med motion och frisk luft bästa sättet att få bra sömn.

isa
2009-09-26 18:48
0

För mig funkar också att trötta ut mig, med mycket frisk luft, långpromenader i rask takt eller cykla.

Jovich
2009-10-06 17:23
0

Har ett ord till dig, Yoga:)