Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettdiagnoser
Läst 2101 ggr
Hmmmm
0

Ny här

Jag är ny här så jag vet inte riktigt om jag valt rätt grupp. Flytta den gärna annars.

Det är så att jag mår jättedåligt, men jag vet oftast inte riktigt varför. Jag kan inte slappna av när jag är bland människor. Jag har väldigt lätt för att svimma och känner ofta känslan dom känns när man är påväg och svimma när jag blir nervös och det är väldigt mycket folk i närheten. Ibland går det hur bra som hellst med mycket folk, jag tilloch med trivs jättebra, men i oftast så mår jag jättedåligt.Tillexempel i en mataffärs kö så blir jag jättestressad även om jag inte har bråttom till något och vill bara komma ut.. Men jag klarar sällan av att göra saker ensam, som att köra bil, jag blir jättestressad och rädd för att nått ska hända, men om jag har någon med mej så känner jag inte alls så. Samma är det när jag ska handla, jag blir mycket lugnare när jag har någon med mej.. Många av mina vänne tycker att det är jobbigt att jag nästan jämt ringer dom när jag behöver handla något, men jag vet inte hur jag ska göra..

Och jag vill jättegärna gå till någon och prata. Men jag vet inte hur jag ska börja eller vem jag ska prata med, och jag är jätterädd att dom bara ska tycka att jag är löjlig och att jag inte har nått att må dåligt över för det finns många som mår mycket värre..

David
0

Du är välkommen in till Psykologi iFokus, det är lite mer människor där.

// David, Sajtvärd Ångestsjukdomar och Psykologi iFokus

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

zmulan
0

Välkommen in hit!! :)

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Chrome
0

Välkommen hit.

MVH Agnes

isa
0

Välkommen! en bra början för dig ( tror jag ) är att gå till en vanlig husläkare och få en remiss till en kurator eller psykolog. Berätta hur du känner, de kommer inte tycka du är löjlig! Alla har rätt till att få hjälp utifrån deras egna individuella problem.

Mvh isa

MaMaMade
0

Jag har också "kommit ut ur garderoben"…nu ikväll faktiskt! Inte så att jag hållit det hemligt att jag mått pest men mest hävt ur mig hos bekanta på andra forum. Känner att här "besvärar" jag inte de andra då de faktiskt också delvis mår som jag mår.

Tycker också att jag har problem "light" o inte borde ta plats fast jag vet att det är skitsnack. Ingen kan gradera känslan av att må dåligt, det jag klarar av kanske inte du klarar av o vice versa.

Ska nog ta o titta in på Psykologi iFokus också…

Nu tar vi tag i det här…eller hur! Kyss