klarar inte av ovisshet
usch, jag har sån tokångest. sambon är utomlands några dagar och jag vet inte om hon funderar på att göra slut, jag får inget svar, nu har hon stängt av telefonen och här sitter jag och grubblar. Jag hatar denna ovisshet, jag kan inte hantera den! Någon som har några tips?
Det är en tuff ångestladdad situation du sitter i nu förstår jag. Ovisshet kan knäcka en. Det finns nog många olika råd i denna situationen. Allt beror ju på hur ni är som personer.
Jag själv skulle nog begära att få ett sant ärligt svar utan omsvep så jag vet exakt var jag står även om beskedet är tråkigt. Då slipper man ovissheten.
Skicka ett sms och be om ett ärligt rakt svar. Hon kanske inte svarar dirket men läser det nog. Hon kanske behöver betänketid innan svaret kommer. Ge dig då till tåls utan att "tjata" för tjat förvärrar situationen.
Hör av dig till kompisar och gör något roligt, så du inte hänger dig fast vid detta med flickvännen. Du måste få dina tankar på annat.
Du får säkert även andra råd, men så skulle jag gjort.
Kram och lycka till

Känner igen precis dendär vissheten och ångesten.
Har suttit där själv och väntat.
Jag personligen orkade aldrig ut och hitta på något. Om jag går ut när jag mår dåligt så slutar det bara att jag känner mig mer ensam och mår ännu sämre, men alla är olika. Gör det som funkar för dig.
Skriv till henne hur du känner. Att ovisshet ger dig ångest och att du hellre tar dålig nyheter än att sitta och oroa dig och inget veta. Kanske vill hon vänta och ta det "face to face" för att hon tror att det skulle vara enklare för dig. Hon kanske tror att hon gör rätt (om det ens är så att hon vill göra slut, det vet vi ju inte).
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
Jag hade som vanligt bara inbillat mig… hon ville inte göra slut… Detta är ett av mina problem, jag går så upp i katastroftankarna att jag tror att det är sant.
Har en sambo som jobbar utomlands som jag kan ha ganska fina bråk med över telefonen och han stänger oftast av mobilen efter det, så jag förstår precis hur du haft det. har oxå väldigt väldigt lätt för att ta katastroftankarna det är hemskt
jag fattar bara inte vad som är så jobbigt, att de inte bara kan prata med en en stund när man mår dåligt och är orolig. tar några minuter av deras dyrbara tid liksom…

Jag tänker alltid att det blir som det blir oavsett om jag jagar upp mig eller ej…
Vill min man lämna mig så gör han det oavsett vad jag gör…
Tror det handlar om självkänlsa. Man måste tro sig själv vara bra nog åt sin partner. Tro sig själv om att duga…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Känner igen dig precis , samma som för mig , jag fick reda på att allt är okej med mig för några dagar sen,,men ändå så känner man att ångesten finns kvar , ..hjärtklappning och andningen :( och jag har haft samma situationer som dig när min tjej har stuckit iväg och sånt , och när hon inte svarade i mobiltelefonen så visste jag inte vart jag skulle ta vägen? men fråga dig själv en sak….varför skulle hon inte vilja vara ihop med dig för? vad har du gjort? du kanske behöver bygga på ditt självförtroende?
/J