Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettallmänt-om-ångest
Läst 2375 ggr
pernillaa
0

Gaaah, det kryper!!!

Jag blir snart tokig på mina helt vansinniga krypningar i kroppen, främst benen. ÅH!

Ligger och försöker sova och det går bra tills jag stöter på en liten liten negativ tanke, uppkommen av att min sons nalle satt upp i hans säng och tittade på mig. Är inget vidare onda-dockan fan och fick alltså en massa sjuka idéer om vad nallen kunde tänkas vilja och göra. Det är ju rätt lugnt till jag kommer på mig själv med att göra något annat än sova. Slår bort tankarna, vänder ansiktet mot väggen och sluter ögonlocken men dom vill inte förbli slutna. Så jag sätter ett finger över varje ögonlock för att hålla dom nere och märker hur otroligt mycket mina ögon frenetiskt flyger omkring inne i huvudet och så började jag bli orolig alle kunna sova och då drog krypningarna igång p.g.a. min oro…ooooch så var natten förstörd.

Har sonen här nu och han har sovit i flera timmar, timmar som jag då ligger efter honom som jag veeerkligen hade behövt då han är i värsta trotsåldern(när t.o.m. dagmamman säger att hon blir less på honom, då är det illa) och värsta "kan själv-perioden". Och dessutom ska jag in till stan imorgon och träffa en läkare på allmänpsykiatrin. Min koncentration är dålig i vanliga fall så jag vet inte hur det ska gå imorgon.

ÅÅÅÅÅÅÅH!!!!!! Jag HATAR mina krypingar. Det är oron och smygångesten som gör det. Kryper ur skinnet snaaaaaart!!!

Någon som har något tips på hur man kan få bort krypningarna?

Kram

Ha en bra dag! // Pernilla

Aviendha
0

Usch vad jobbigt! Krypningarna får mig att tänka på restless legs (vet inte om det heter så) men jagvet knappt något om det. Krypningar kan jag få av ångest, men då är det mer mentala krypningar som jag mentalt "ser" krypa i vissa kroppsdelar. Alltså inget fysiskt egentligen. Jees vad luddig jag är idag Skäms

Hoppas att det gick bra idag trots sömnbrist. En tröst är ju att sonen kommer komma ur det hela tids nog :)

Katarina
0

Propavan ger ruggiga myrkrypningar i benen.

pernillaa
0

jo propavan vet jag ger mykrypningar. Tar inte dom om det nte är så att jag kommer dö annars. Har fått attarax nu mot oron och det har hjälpt mot myrkrypningarna en gång men tydligen inte nu längre. Sov en halvtimme nu, eller somnad eoch låg en halvtimme men har sparkat och sparkat och gråtit och varit arg över krypningarna ändå. Blir verkligem tokig snart. Dom är sååå jobbig.

pernillaa
1

Uscha. Nu börjar helvetet igen nu när mörkret faller på. Har fått Attarax och Alvedon forte 1 gr till nätterna. Tar 2 alvedon och 2 10 mg attarax på kvällarna men sover ändå inte. Det kryyyyper! Och mardrömmar för hela slanten.

Gruvar mig för natten. Får ont i axlarna och ryggen nu känner jag för att jag är orolig för natten.

Usch ja. Får se hur det går inatt. Måste sova snart. Har inte orkat göra det jag ska idag med tvätt och roandet av pojken min.