Effekt av Sertralin på mig
Svårt att veta exakt vad som är pillrenas effekt och omständigheter men detta har jag kommit fram till!
Positiva: Blir mer företagsam, tycker mig nästan ha fått bättre kondition (en backe som tidigare var jätte tung känns lätt), det tunga har försvunnit i kroppen (som när det är som värst och benen inte vill lyda) mindre gråtmild, skrattar mer, magen fungerar regelbundet, har inte lika ofta migrän, mindre ont i nacken och rygg, spänner mig mindre, har inte gått upp i vikt
Negativa: Svettig, svårt att somna in och svårt att sova 8 timmar i sträck, håravfall, lite känslomässigt avtrubbad, känner inte lika mycket njutning av fysisk kontakt (varken sexuellt eller ömhet), har fortfarande panikångest men mindre generell ångest, koncentrationssvårigheter (mer disträ och trögare), tidsuppfattningen är annorlunda (tiden bara försvinner), vill fortfarande inte vara mer social än tidigare.
Kommer kanske på mer…

Vad skönt att det funkat någorlunda för dig i alla fall. Hur länge har du gått på dessa mediciner? Har du fått prova några andra?
Jag har själv testat sertralin mot min panikångest och en lite lättare depression, men det fungerade inte så bra för mig. Blev brutalt avtrubbad och panikångesten kändes precis som innan jag fick medicinen.

Nej! Jag har inte testat några andra LK och pga mina negatvia effekter är jag inte nöjd med sertralin (serotonin).
Jag funderar på om det skulle bli bättre om man höjde dopamin- och noradrenalin halten istället!?
Har du testat fler LK mot panikångest och lättare depression?
-----------------------------------------------------
Står mycket intressant på denna länk:

Efexor påverkar både noradrenalin och serotonin. Det bästa antidepressiva jag prövat!

Då borde du nog faktiskt byta medicin. Zoloft är ju det första de brukar skriva ut verkar det som, och det funkar verkligen inte för alla.
Jag har provat Cipralex också, men under en så kort tid att jag inte hann känna av några effekter av den. Ska antagligen få testa den snart igen.

Cipralex hade ingen effekt på min depressionsångest, eller panikattacker, mm. Så jag fick Sertralin i stället, som gjorde lite skillnad, men inte mycket. Men man blev avtrubbad och lite bortdomnad. Jag fick Edronax, utav min läkare, när inte Sertralinet räckte. Så jag tog båda i kombination, och det funkade bättre. Edronaxen tog udden av deppresion och ångest och jag blev gladare i mej själv, så den var till stor nytta. Tog bara den till slut!

Idag har jag ingen ångest men ingen ork heller. Jag är så fruktansvärt trött fastän jag har sovit minst 7 timmar i natt.
Imorgon ska jag på utredning…