Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettdiagnoser
Läst 1925 ggr
mollgan72
2009-01-26 00:48
0

Bipolär?

Hej!

Jag fick diagnosen bipolär typ 3 för ca 2 år sen efter att inte ha tålt Efexor. Läkaren gjorde ingen utredning och det kändes som om jag bara fick en diagnos pga av medicinen. Men inget stämmer egentligen med sjukdomen. Vi har inte haft någon kontakt på 1½ år och tycker att det är lite konstigt. Hur gick det till när ni blev diagnosticerade?

evrekaw
2009-01-26 11:49
0

Bipolär sjukdom, i sverige är tyvärr inrutad i en snäv fålla av typ ett och två. Ett litet fåtal passar in exakt i mallen - men majoriteten av oss kan lida av ett stort antal besvär som gör att en bipolär skiljer sig avsevärt från en annan…

Jag led av återkommande depressioner i flera år, men det var först när min första mani kom som jag fick en riktig diagnos…

Skulle kunna skriva en hel avhandling om detta då jag är en gammal räv i detta game…

Maila gärna mig privat här på sajten och fråga mer specifikt vad du undrar om, så ska jag svara så gott jag kan!

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Rocktjejen
2009-01-27 12:05
0

Mollgan72

Då skulle jag också Bipolär.För jag tålde inte heller Efexor blev värre än innan.Så kan man ju inte ge en diagnos,jag hoppas för din skulle att dom har utgått ifrån någonting mera.

Kram Eva

mollgan72
2009-01-27 19:55
0

Nä, tyvärr. Jag fick ett annat utlåtande från en annan läkare.

Kram Anna

Tjelsi
2009-09-08 22:47
0

Jag har diagnosen bipolär typ 2 Rynkar på näsan

mollgan72
2009-09-09 21:11
0

Åh, stackarn! Inget roligt alls. Då har du många jobbiga perioder :(. Jag var hos samma läkare som tidigare och jag har inte någon diagnos mer än depression. Hon tog tillbaka att jag var bipolär tack vare att jag inte har de symtomen. Tack och lov kan jag slippa tabletterna och ska trappa ner nu. Hon tror att det är de som har orsakat en massa skit.

Kram på dig!

evrekaw
2009-09-09 23:49
0

Konstigt att vissa läkare så lättvindigt ställer diagnoser medans andra tar år på sig att göra det…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

mollgan72
2009-09-10 02:55
0

Håller med dig! Fick reda på först några år efteråt att ett stort antal i vårt lilla samhälle har fått den diagnosen. Så visst är konstigt! Jag fick diagnosen andra gången jag träffade henne och att jag mådde som jag gjorde då var medicinen i kombination med ett dåligt förhållanden. Försökte förklara då att jag även är känslig för vissa läkemedel och har alltid varit. Hon gjorde inga som helst tester och hade inte mycket att basera det på mer än min depression som hade upptrappats under hösten.