Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etiketterbehandlingmediciner
Läst 1684 ggr
Eazyy
0

Hos psykologen

Jag ska börja gå hos en psykolog snart ochj ag är jätte nervös!
Vad händer egentligen där inne?
Bara sitter man ner och pratar? Ställer hon/han frågor?

Det är första gången för mig och jag är som sagt jätte nervös!! :P

Aviendha
0

Jag förstår att du är nervös! Det är lite olika. En del frågor kan man ju kanske vänta sig av dem, de leder ofta in samtalet i den rikting som "behövs". Andra gånger får man prata fritt. Har du speciella önskemål, om du ex inte vill ha för många frågor eller om du vill ha hjälp på traven eller så så kan du ju berätta detta. Annars är min upplevelse att de är vana att hantera de flesta situationer och läsa av ens behov så det flyter på rätt bra.

Hoppas att allt går bra för dig!

Eazyy
0

Tack så jätte mycket för svaret! :)
Jag har jätte svårt att prata, framförallt med folk jag inte känner,
så hon eller han kommer antagligen att få kämpa jätte mkt med mig haha men det ska nog gå.

Yuuuhanna
0

Mina första gånger kunde det vara tyst jätte länge. Det var ganska hemskt. Jag tror de flesta bara pratar på när de kommer in men mig fick hon dra ur orden, haha.  Men efter ett par gånger lär de känna en och då flyter det på lite bättre.

Aviendha
0

#2 Tro mig, det är mååånga som har det "problemet", de allra flesta skulle jag tro och när det gäller så personliga saker som de man pratar med en psykolog om så är det givetvis ännu värre, men de är mer än vana! =)

appleapple
0

Hej! Jag gick första gången i våras. Jag var nervös för samma saker, jag är egentligen inte så mycket för att prata men det är lättare att prata om sig själv. Var jättenervös men det är så skönt nu när jag varit där några gånger, det har verkligen hjälpt mig. Hoppas att du kommer känna detsamma. Lycka till!

Eazyy
0

Tack för svaren! :)

Vi har fått en telefontids intervju hos BUP på måndag,
de skulle tydligen intervjua mina föräldrar först om något innan jag
får komma dit.
Hur går det till på första mötet på BUP?

paronskrutten
0

Man går in till receptionen, säger vem man är och sätter sig och väntar. Ens kontakt hämtar en i väntrummet och man går in i ett rum och säger typ vad man vill ha hjälp med. På ett ungefär då, sen så skiljer det väl sig lite mellan olika ställen och så. Hoppas du kommer trivas med din psykolog och att du kommer må bättre snart.

Helena

Eazyy
0

Tack! (;

Eazyy
0

Har fått en tid hos bup på tisdag!