Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettergeneraliserat-ångestsyndromgad
Läst 3693 ggr
Chrome
0

Tryck över bröstet

Jag vet inte om det är en långvarig ångest, deppresion eller om det är mina katter. Egentligen är jag allergisk men har inte så mycket besvär av dom men dessa besvär kom en månad efter att dom flyttade hem till oss.

Har haft smärta över bröstet men detta jag haft i en vecka är annorlunda och det påverkar lite min andning men inte så att det stör.

Undrar vad det kan vara.

MVH Agnes

Aviendha
0

Ja, det var en bra fråga!

Det kan ju vara ångest, många upplever ett tryck över bröstet då. Annars kanske du kan prata med en läkare om det skulle kunna vara allergirelaterat.

Du nämnde i en annan tråd att du ev. skulle få atarax. Det är eg. en allergimedicin men som har visat sig ha bra effekt på ångest. Skulle trycket försvinna så är det ju då kanske svårt att säga om det beror på allergi eller ångest men men ;)

När man inte mår bra så är det inte helt ovanligt med smärtor, inte för att något behöver vara fel på det fysiska, men psyket kan ställa till mycket för oss.

SaaraE
0

Det kanske är bra om du kolla upp om det sitter fysikt? Det lugnar en även och ångesten kan gå ned , om det skulle vara det då man har tankarna om att det inte är något fel i kroppen.

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

Chrome
0

#2 Jag har kollat upp den den andra sortens smärta några gånger men dom hittar inget fel. Hjärtat likaså. Denna gång vågar jag inte.

Men kanske om det skulle röra sig om allergin iaf. Ataraxen har jag redan Aviendha. Det har hjälpt mot min allergi mot stenfrukter konstigt nog.

MVH Agnes