Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettallmänt-om-ångest
Läst 2341 ggr
Chrome
0

Ångest inför samtal

Varje gång jag skall på mina efterlängtade samtal så får jag ångest. Ångest över hur det skall gå och hur min läkare/terapeut skall säga och tycka om mig. Dels för att jag har social fobi så att väntrummet känns jobbigt. Brukar gå på toaletten när det är massor med folk.

Det var prat om en ny medicin men hon ville ge Ataraxen en chans och mina tankar innan vi skulle prova den nya medicinen. Allra helst tills jag fått komma till mina nya terapeut.

Jag löägger denna tråd under Allmänt om ångest eftersom jag är ny på denna sida och har inte riktigt hunnit bekanta mig bralnd forumsgrupperna.

MVH Agnes

Aviendha
0

Hej och välkommen hit! :)

Ja, ångest i samband med möten är inte ovanligt om jag får gissa, det är ju en så utlämnande situation som ofta berör tunga och jobbiga saker så det är ju inte så konstigt egentligen.

Jag har ingen social fobi, men i väntrummet på psyk så får jag myrkrypningar av någon anledning. Vet inte om det beror på miljön, den (oftast) tryckta stämingen eller ångest inför mötet.

Atarax är ju en vid behovsmedicin som du säkert vet, och det kan vara en trygghet att veta att det finns något att ta till om ångesten blir för stark. En fördel med just atarax är ju att det är få biverkningar i jämförelse med andra preparat. Vd högre doser kan man bli lite bakis och seg dagen efter, men om det är vad som krävs för att häva en brutal ångest så kan jag iaf leva med det, har dock själv inte märkt av något dagen efter.

Chrome
0

Jag brukar bli seg och trött dagen efter 1,5 tablett (37,5mg).

Sjukhusmiljö blir jag mera skakig men inte en ångest som det är när jag skall till mina samtal.

Ataraxen hjälper inte mot dom värsta ångestattackerna men medicinen hjälper något.

MVH Agnes