torr som en öken.
för ett par månader sen började jag äta mirtazapin och första veckan var jag som en zombie, sov som en stock och gick runt i koma på dagarna, torr som tusan i munnen med. allt gick över efter en vecka och jag kände mig hyfsat pigg igen.
men nu har muntorrheten kommit tillbaka, med styrka också!
har hållt i i en vecka nu ungefär, dricker vatten hela dagarna och har köpt sugtabletter på apoteket som ska öka salivproduktionen, men inget hjälper.
buhuu, skulle bara skriva av mig lite.
Ja, muntorrhet är fruktansvärt jobbigt! Nog för attt man brukar bli lite torrare i munnen när man sover, men nuförtiden får man ju nästan självsprickor i tungan 
Jag klarar mig lindrigt på dagen om jag ser till att dricka med jämna mellanrum och äta div sugtabletter så jag har väl tur. Verkligen trist att det kom tillbaka! Hoppas att det ger med sig åt dig.
Paulina

Köp Salivin på Apoteket. De är inte dyra och finns i flera smaker. De är till för att öka salivproduktionen!
"There is nothing more despicable than respect based on fear."

det är just salivin jag köpt, jättegoda men inte så värst effektiva, så fort en tablett är slut är det torrt igen, jaja, det ger väl sig, är kanske bara en period.
ja, så hette de ja! Har vart lat på slutet och kört läkerol, bara jag har något i munnen att snurra runt på så fungerar det, tyckte dock inte att de från apoteket gjorde mycket mer för saliven än något annat, men goda! =)
Paulina

Den första veckan efter jag börjat med sertralin var jag jätte torr i munnen med en äcklig metallsmak i munnen. Tyckte jag hade dålig andedräkt också, så som äldre kan få…
Men som de andra skriver, drack lite mer vatten och tog tuggimi!
Sedan gick det över och kom tillbaka när jag höjde dosen för att försvinna igen när kroppen hade vant sig vid den nya dosen.
Hoppas att det gör det för dig också!
det finns ett munspray på apoteket mot muntorrhet som är helt gudomlig den kan jag med varm hand rekommendera kommer inte ihåg vad den heter men fråga personalen så vet dom vilken det är
Jasså? Det kanske man ska kolla upp =)
Paulina

oh, ska springa till apoteket så fort jag vaknat och fråga :)