under tiden anmälan är igång?
Jag skulle behöva hjälp med att se om någon här vet hur det fungerar med att under tiden en anmälan är igång mot en kurator vad händer då med mej?
Det är så här att jag kommer att göra en anmälan mot min kurator efter en sak som hon gjort och då är frågan finns det möjlighet att jag kan få en annan kurator eller hur ser det ut? Jag kan ju knappast gå hos den jag anmäler, men jag behöver ju någon under tiden också så att säga.
Jag hoppas någon här kan hjälpa mej med mitt problem då jag inte tänker låta henne komma undan med vad hon gjort mot mej.
Man har väl alltid rätt att byta kurator? Eller så beror det på vart man går hos dem. Usch, jag är jättedålig på detta område, men brott.ifokus är ganska duktiga på den juridiska biten iaf.
Jag hoppas att allt löser sig till det bästa för dig!
Paulina

Tack, visste inte vart jag skulle vända mej. Så det råkade bli hit nu först. Jag går via landstinget och det hela blev att hon missade att infomerade mej om en sak när det gällde näringsdrycker som jag behövde ha nu då jag och mat varit svårt. Men som sagt fick jag inte den info om att näringsdyckerna jag ville ha hade bytt namn och förpackning (har ej råd med dom egentligen så därför ville jag ha dom jag visste att jag tyckte om) så därför blev jag utan hela helgen och och inte mycket till mat blev det heller då mat inte smackade sen ett par veckor. Det är bättre nu, men att hon missade den info är helt fel då det blev ödestiget för min del och det ska anmälas- antagligen händer det inget mer, men det är i alla fall en makering om att hon missat en viktig detalj som hon fick av dietisten men som kuratorn i sin tur inte gav mej.
Men tack jag får kolla med dom på brott och se vad det säger. :)
Går du via landstinget är jag rätt säker på att du ska ha rätt att byta kurator. Du är givetvis mer än välkommen att skriva av dig här om du vill! Jag insåg nu i efterhand att mitt inlägg kanske var lite.. avvisande, så var det absolut inte menat att vara!
Usch, fel ska anmälas, även om det inte går vidare eller så så kan de lära sig en läxa avdet hela så attt ingen annan behöver råka ut för samma sak. "små" saker kan vara ödesdigra!
Paulina
Förlåt, men kan du #0 förklara lite närmare vad hon gjorde för fel egentligen? För jag förstår inte var brottet ligger.
Var hon ansvarig för din mat eller? Din kurator?
Ha en bra dag! // Pernilla

#3 Nej det är ingen som helst fara. ;) Jag tog det inte så. Det är synd att det ska behöva bli så här för jag tycker vekligen om henne (kuratorn), men som du säger så ska fel anmälas och hade det varit någon annan så hade det kunnat gå mycket värre än vad det trots allt gjorde för min del. Visst hade jag en hemsk helg då det bliv lite till mat och sen när jag väl försökte slutade det med att magen inte fixade det helt så har haft bra ont och illamående ska vi nog inte prata om. Lite av det hade kunnat undvikas om jag hade fått all info- är känslig när det gäller info efter att ha haft ätstörning och läkare efter läkare försökt få i mej anti.depp. som inte skulle ge ökad matsug, men när jag kollade upp medicinerna så fanns risken för ökad matsug ändå. Så efter det vill jag ha info och sen står jag med rätt ont om pengar så därför vill jag ej köpa näringsdrycker som jag ej tycker om då de inte är billiga- men bra. Nu har detta inget med äs att göra och jag vet ej riktigt vad som gjorde att jag ej ville äta, men inget matsug som slutade illa.
#4 Råkade få in lite mer i svaret till #3. Vi kom överräns om att min kurator skull hjälpa mej att fixa de näringsdrycker jag haft tidigare, men missade en viktig detalj eftersom jag har ont om pengar att de som dietisten skrev ut är det samma som de jag brukade ha, vilket jag inte viste och det slutade med att jag inte hämtade ut dom då jag ej viste att det var det samma som alltid.
Men är det ett brott?

Hon gam mej inte den info som hon behövde så det slutade med att jag var utan något hela helgen då jag inte viste att det var rätt produkter. Och eftersom jag inte fick i mej så mycket till mat så behövde jag verkligen näringsdrycken för att må bra, det är det samma som att man inte får den medicin man behöver för att må bra.
Men hade det inte varit lätt för dig att bara fråga på apoteket; "Var är mina ordinarie?"
Visst är det allvarligt men absolut inte så att du ska anmäla henne tycker jag. Prata med chefen hennes om du vill men varför anmäla?
Det är ju inte ens ett brott tror jag, så vad ska det leda till?