Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettövrigt
Läst 3042 ggr
Musiken
0

Skriva av mig

Har varit hemma i Sverige i en vecka nu, och madde sa fantastiskt bra i borjan. Har har jag mojligheten av vara ute i naturen nar jag vill, jag kan ga langa promenader utan att mota nagon, jag har manga otroligt fina vanner som vill ses och bryr sig om mig, jag ar inbjuden till sa manga fester att jag far ga emellan dem om kvallarna och min familj gor allt for att jag ska trivas.

Anda sa sitter jag har nu med en otrolig angest, och jag vet inte alls vart den kommer ifran! Jag saknar pojkvannen, men inte overdrivet mycket da jag for forsta gangen nagonsin i en relation litar blint pa honom och jag vet att vi kommer ses om en manad eller tva igen; jag saknar illrarna och ar orolig att en av dem ar sjuk, men jag vet att de har varldens basta tjej som ser efter dem och ska ta henne till vetrinaren; jag ar orolig over min bostadssituation nar jag kommer tillbaka, men jag vet att det kommer att losa sig. Sa jag borde egentligen inte ha nagon angest alls eftersom jag lart mig beharska den sa att dessa sma vardagsbekymmer inte paverkar mitt maende over huvud taget. Och anda sa kanns det som huvudet ligger pa sangen brevid mig. Kanner mig helt bortkopplad, tappar verklighetsuppfattningen emellanat, ogonen darrar, och igar natt kom jag pa mig sjalv att fundera over sjalvmord. Jag har tidigare funderat pa det, men da alltid i samband med extrem och plotslig angest eller langvarig och kraftig angest. Igar kande jag mig helt lugn (men valdigt domnad i huvudet och lag) och jag var helt rationell och klar med vad det skulle innebara etc. Doden kandes inte pa nagot vis frammande, laskig, brutal eller som en desperat sista losning. Snarare kandes det som ett helt naturligt steg framat och jag funderade lite over min familj och mina vanner, men kande mig fortfarande ratt tillfreds med tanken pa att do. Det kandes liksom helt ratt och jag sag fram emot det. Kom pa andra tankar framat gryningen dock, men de ligger fortfarande kvar i bakhuvudet. Jag tror inte att jag skulle fa nagot plotsligt infall och plotsligt slanga mig i alven, men att jag ens kanner mig sa tillfreds med tanken skrammer mig lite samtidigt som det kanns skont. Vi ska alla en gang do liksom.

Na, nu tappade jag traden. Det var skont att skriva av sig iaf. Kanns lite lattare om hjartat nu :)

HannaM
0

Skriva av sig är aldrig fel.

Det där med ångest över vardagssaker, är ju alldeles för vanligt. Skitjobbigt, man vet ju att det mesta löser sig, att det inte är något att oroa sig för men ändå så sitter det och gnager och stör och tar kraft och energi.

Aviendha
0

Som Hanna säger så är det ack så vanligt med ångest, även om logiken säger annorlunda. Ångest behöver ju inte heller alltid ha ett klart samband och även om man "har allt" så är det ju ingen garanti alls..

Är glad att höra att du har det så bra, och att din relation känns så stabil. Det måste ju ändå underlätta lite. Håller alla tummar för Lotta såklart.

Man kan ha tankar på döden, utan att det egentligen behöver vara superallvarligt. Hur kännner du inför dessa tankar själv? Är det allvarligt, en tröst när det är svårt..? Du behöver givetvis inte svara om du inte vill! Kanske är jag för påträngande, kände bara igen mig i hur du beskrev det så vill du bolla det så finns jag om du vill.

Skriv av dig av hjärtans lust om det hjälper! Du är alltid välkommen.

Musiken
0

Kanner mig ratt ok idag faktiskt!

Ang tankarna pa doden sa kanns de rogivande. Betryggande kanske man ska saga. Inte sa att jag kanner att jag skulle slanga mig i alven i ett obevakat ogonblick sa att saga, men det kanns anda skont att det finns dar som en utvag. Klurigt att satta ord pa det maste jag saga..

:)

Aviendha
0

Bra att du känner dig bra idag! =)

Har du någon att prata med här i Sverige? Kanske är svårt iom att det är en sådan begränsad vistelse men det kanske kunde behövas. Jag vill verkligen inte skrämma upp dig, men den där ron med tankarna du känner, den kännr jag till, alltför väl och det kan leda till värre saker. Knappast något jag vill att du ska gå runt och ha egentligen, det blir en trygghet men åt fel håll. Även om man själv inte inser det förän det är för sent.

Usch, vad negativ jag låter. Jag ber om ursäkt för det, men det gör mig "livrädd" att höra att du har dem.