Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etiketter: behandlingmediciner
Läst 2396 ggr
[LucyInTheSky]
0

Vill inte äta mer medicin..

Sån jäkla ångest.. Har trappat ner mig själv från medicinen nu i ett halvår.. Har gått från 200mg setralin till 0mg..

Nu efter ca. två veckor utan medicinen börjar jag få ångest, krypningar, vet inte vad jag ska ta vägen.. De första två veckorna utan medicinen gick ju så bra. Varför nu? Blir galen på mig själv.

Vill inte äta medicin, vill verkligen inte. Får en jäkla panik av att tänka på att prata med läkarna dom kommer bara tvinga i mig medicinen igen. =/ Vill verkligen inte.

Kan inte sova, vill inte vara ensam.. kommer på mig själv att göra konstiga saker.. blir galen på mig själv.

Jag vet att man inte ska trappa ner medicin själv. Men jag orkar inte med dom mer och det är ju försent, har redan slutat äta dem.. Det måste gå och lösa på något annat sätt.

Ville bara skriva av mig lite..

Aviendha
0

Nu vet jag ju inte exakt vad för typ av läkemedel du har trappat ut, men jag märkte inte av utsättningssymptom förän 4 veckor efteråt, så det kan ju kanske vara det som det beror på?

Även om du inte vill ta medicin så kan du ju ta upp det med läkaren. Tvinga dig kan de inte, men de kan försöka hjälpa dig på ett annat sätt.

sjuksyrra
0

Sitter i samma båt som du, har också minskat min medicin en tid…på läkarens inrådan eftersom jag mått så bra. Tyvärr har jag i tre veckors tid mått succesivt sämre och nu är det jättejobbigt igen, känns för jävligt=(Ska man helt enkelt acceptera att man bara kan fungera med hjälp av mediciner?

jag vill vara normal, som jag var innan allt började. Jag är en glad, framåt och omtyckt person men ångesten äter upp mig inifrån och förstör allt…svårt att jobba och fokusera på pat som har det svårt när man själv mår så dåligt…

sayuri
0

Jag skulle gissa på att ni har abstinens, att medecinen har tagit slut i hjärnan och att den då börjar sakna preparatet. Men det är bara en gissning för även om jag gjort det själv (slutat med medeciner själv) så kan det vara olika från person till person.

Jag skulle nog rekomendera att prata med en läkare, de är bra även om jag själv inte tål dem och drar mig för att prata med dem (läkarfobi). När det gäller medeciner så ska man inte mixtra med dem själv utan att prata med en läkare, de kan säga emot en men om man vill sluta med medecinerna kan de inte tvinga en att ta dem (oftast iaf, finns undantag). Testa att ringa till en läkare i alla fall, det skadar inte att prata med en åt minstonde.

Denna kommentar har tagits bort.