Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikett: allmänt-om-ångest
Läst 1845 ggr
[Ambrosia]
0

Fler psykiska sjukdomar än ångest?

Är det vanligt att man har flera typer av psykiska sjkdomar än ångest? Jag menar har ni flera psykiska sjukdomar än ångest?

Själv har jag både generaliserad ångest (GAD) och Psykossjukdom. Är det fler som har det så?

Med Vänlig Hälsning / Ambrosia

HannaM
0

Det är väl visserligne ingen psykisk sjukdom (neuropsykiatriskt funktionshinder) men det påverkar ju psyket minst sagt, jag har adhd. Sen "uppfyller jag kliniskt tecknen på emotionellt instabill perosnlighet" som min läkare valt att formulera det.

i nuläget har jag dock ingen ångestdiagnos men en jäkla massa ångest har jag.

David
0

Jag skulle nästan tro att många, kanske till och med de flesta, har något annat än just en "enbar" ångestdiagnos med sig.

Jag är också en av de som har en annan diagnos, men ändå en väldig massa ångest.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

flikkan77
0

Jag är "bara" bipolär men har en väldans massa ångest i perioder.

"You just have to belive…"

[Ambrosia]
0

Tack för era svar. Ja, det verkar ju tydligt att det är flera som har flera sjukdomar, än "bara" ångest. Jobbigt att det är så, ångesten i sig är ju så jobbig, så man önskade ju att man slapp och ha andra sjukdomar också.

Med Vänlig Hälsning / Ambrosia

paronskrutten
0

Depression brukar vara vanligt när man har ångest/oro..oavsett om man har en diagnos på det eller inte

Helena

Citronmeliss
0

Jag har också flera olika, utöver ångesten!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[TrevorS]
0

Jag lider av det doktorerna kallar för svår ångest, även av agorafobi och tvångsbetende på låg grad.