Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etiketter: behandlingmediciner
Läst 3924 ggr
dukieee
0

Besök hos psykolog

Har börjat gå hos en psykolog igen och än en gång fick jag en halvmärklig människa som jag fick prata med.

Kommer in och säger att jag är en ensamvarg, trivs i min ensamhet och vill inte träffa människor.
Då kommer han med detta
"Men så kan du inte leva, du måste arbeta med att träffa människor"

Sedan berättade jag att jag ville bli författare och att jag skriver böcker. Och då kommer han med detta
"Det kan du inte bli, försök vara mer realistik"

Varför får jag inte vara den jag vill vara?
Blir trött på att hamna hos lustiga psykologer.

Någon annan som varit med om konstiga psykologer?

HannaM
0

Låter som en mycket märklig psykolog. Ingen jag hade valt att gå tillbaka till i alla fall.

evrekaw
0

Det finns rötägg inom alla yrkeskategorier - se till att få byta!

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Froddel
0

Ja, det verkar vara en lustigkurre. Säger som föregående talare, be att få byta!

Själv hade jag en psykolog en gång som pratade daddaspråk med mig - jag var 19 år då och absolut ingen 2-åring!!Skrikandes

Rocktjejen
0

Jag har också stött på mindre lustiga psykologer men då har jag också känt att kemin inte stämmer och har då bytt..

Så byt direkt om du känner att det inte verkar o vara bra..dom har ju betalt för o hjälpa dig och då ska det ju också vara någon som förstår dig.

Lycka till!!

Kram Eva

DoD
0

Vissa psykologer skulle inte vart psykologer…

Men jag tycker du ska gå dig och se hur han är tills du känner själv att du kanske borde byta för han låter lite underlig ;)

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

[Rebecka]
0

Ja dessa psykolger! suck suck…

Har sj blivit utredd av en psykolog som jag avskyr, kände mej inte alla bekväm med han..  Jag riktigt HATAR  honom och han vet om det sj att jag gör det..  Jag sa till honom att jag ville ha en annan som utredde mej men tro ni jag fick det?  HM nej då det blev den gubben..  Och jag är inte alls nöjd med utredningen, det finns så mkt som inte stämmer in på mej i den, helt enkelt mår jag skit och är rädd för mej sj av det som står skrivet i den.. Har vatt uppe och gått igenom utredningen igen och han säger det stämmer o allt e klart nu och är det så att jag inte är nöjd så ska jag ringa deras chef och vilket jag ska göra med.. Så bara att hoppas att det är till nån hjälp annars får jag anmäla för kränkning för jag känner mej riktigt kränk av det som står i min utredning..

Oftast är det psykologen som det är ett stort fel på!! J avissa borde inte få vara psykologer helt enkelt!

Men trivs du inte med din psykolog så tycker jag absolut att du ska försöka byta.. Man ska känna sig trygg med en som utreder en. Lycka till och hoppas du bli hörd om att du vill ha en annan!

Link-
0

#6 Vad jobbigt! Skumt att sitta där med honom… Usch. Man borde få byta.

[aspie]
0

Man kan ju bli trött av mindre saker. Vilken knäpp psykolog Skrikandes

Klart du ska bli författare om du vill det Flört

Får jag en signerad bok när du släpper din förstaSkrattande

Jag vill oxå vara för mig själv men det är helt fel tycker "normala" människor, även dumma psykologer och psykiatriker. Jag fick order av en psykiatriker för ett tag sedan att göra något roligt minst en gång i veckan eller nåt sånt.

Jaha, vad är roligt då tänkte jag? Det jag skulle vilja göra kostar pengar som jag inte har. Det andra jag tycker är roligt är att sitta vid datorn och hänga på iFokus men det gillas inte av proffsenFörvånad

dukieee
0

Oj, hade helt glömt bort att kolla =( Mitt minne blir bara sämre och sämre…

Har haft en rad olika psykologer men alla varit likadana tyvärr, och om jag inte går till någon får jag inte hjälp med det ekonomin. Så jag antar att jag måste stå ut =/ Behöver ju inte direkt lyda honom utan bara sitta där och lyssna på hans tomma ord.

aspie: Självklart =) Har gått med ett projekt för dem som varit arbetslösa en längre tid, och han tyckte det var en bra idé att satsa på författare, och det blir man ju glad av =)

Vi satte en deadline, så den 30/8 ska den vara klar och sedan skickas in för publicering =)

[aspie]
0

#9 Är det sant, så boken är på G? Vad roligt! Måste få veta vad det är för bok oxå så jag kan införskaffa denFlört

Aviendha
0

Jo, min samtalskontakt gav mig en vandringskarta när jag berättade att jag tyckt om att gå i naturen, men att jag nu inte ens orkar klä mig eller att det tar mig två timmar att flytta ett glas som skymmer sikten.. Kändes lite overkill. Gången efter mådde jag likadant och blev skickad till psykakuten av samma samtalskontakt.

Men nu har han rättat till sig lite, om han bara kunde sluta tjata om "den gyllende triangeln" av mat, motion och sömn. Förstår själv att det är viktigt, men jag orkar inte, kan fysiskt inte.

Visst, det är svårt som attan att slå som författare, men vad tusan! Gillar man att skriva så skriver man, och sedan får man se hur det blir, man kan ju fortfarande få ut mycket av skrivandet! Jag hoppas att du blir nöjd med resultatet och att allt går bra med boken! =)

[Ambrosia]
0

Skum Psykolog du träffa. Jag har också träfffat en skum psykolog en gång på psykiatrin i Nynäshamn. Hon satt bara där tyst och ställde inga frågor. Så vi satt där tysta i typ 30 min. Väldigt givande! *Not*.

Men däremot har jag träffat världens bästa psykolog. Så det finns jättebra psykologer också. Hon jobbar dock inte inom pyskiatrin nu, utan som chef. Saknar henne enormt. Jobbade med henne. Hon är helt underbar.

Skumt att du inte fick byta Psykolog, de borde du fått göra. Har man inte rätt till det?

Med Vänlig Hälsning / Ambrosia

dukieee
0

Jag får byta om jag vill, men jag orkar inte bli bollad fram och tillbaka med alla psykologer, det mår man inte direkt bättre av och berätta allt om och om igen =/

Jag hade faktiskt en otroligt bra förut, men hon var ingen psykolog på det sättet utan enbart inom läkarpsykolog (tror jag hon var) så man kan bara gå till henne ett par gånger och inte som en vanlig psykolog. Vilket är ganska synd för henne tyckte jag var bra, Har frågat om jag får gå till henne i alla fall, men det kunde hon inte göra =/

SaaraE
0

Kan su inte försöka och byta en gång, känns ju som att det är meningslöst att fortsätta om man inte trivs. det r ju så viktigt. Me´n mina, har två olika samtalspersoner tyckte jag inte alls om i början. Den ena halv gammal tant satt bara och pratade om sig. Den andre var helt ny. Men jag vande mig och nu inser jag att jag haft tur. Så ibland kan det ju lösa sig med tiden:)

/ Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

[Rebecka]
0

#7 ja usch han är en riktig plåga..Riktigt avskyr människan. och han vet om det sj att jag gör det.. Han visste att jag inte vill ha honom utan ville byta men likförbannat blir det den plågan.I hans sällskap känner man sig som ett riktigt missfoster.

Usch för att man inte kan bli hört och tagen på allvar!

[TrevorS]
0

Jo jag har precis samma problem. De säger precis samma saker, jag skriver också böcker, målar och älskar att pyssla med djur, därför jag skaffat mig en mus.

Man kan även anmäla personer till någon ombudsman om man tycker man känner sig kränkt. Jag skulle inte klara av att ta kontakt med en ombudsman då jag lider av så svårt ångest att jag inte ens under perioder klarar av telefon eller lämna lägenheten.

Men det finns idioter, men de tänker såhär, eftersom det står i deras böcker att om man lider av ångest ska man gå tillbaka till arbetet omgående och bearbeta ångesten, annars kan det bli värre och att man börjar isolera sig.

Men självklart att han försöker se det som du fungerar på som inte är ett hinder för dig tycker jag nästan att man blir rosenrasande, man ska inte tvingas in i samhället, tillbaka till jobbet om man inte klarar av det och mår dåligt, varför ska man må dåligt när man kan göra något som man mår bra av, det är inte så att vi med ångest är lata, vi har ångest!