Vad har hänt?
Det känns som om jag blivit överkörd av en lastbil. Kroppen är helt stel och det känns som om mitt huvud är en ballong. Jag är inte mig själv. Känner mig lite som ett spöke som kan glida iväg när som helst.
Det kommer stunder då jag känner att "nu börjar det nog bli normalt igen" men då kommer den pockande ångesten och drar åt igen. Börjar rinna som syra genom blodet och får mig att börja andas häftigt igen. Bara en liten stund. Sen blir jag ett stelt spöke igen som har svårt att fokusera och som är fantastiskt trött hela tiden.
Emellanåt, dock inte idag, har jag haft väldigt mörka självmordstankar eller att jag vill skada mig själv. Även tankar om att jag är ensam och att ingen hjälp finns att få. Detta var år sen jag kände såhär.
Jag blev sån här efter en rejäl panikattack jag hade för två dagar sen. Jag fick åka in till akuten. Ångesten efteråt var enorm och avtog inte. Den finns här nu med men nu är den liten, just nu. Men ångest har jag haft många gånger - men jag har inte känt mig så här konstig i kroppen. Inte så här stel och sjuk.
Vad är det för fel på mig?
skumt det där hur psyket påverkar kroppen fysiskt. Jag har märkt att jag tappar kraft i kroppen när ja mår som sämst.
Som nu t.ex har kraften i mina ben verkat försvinna. Mina ben har bara vikt sig ibland, ingefär som om man håller på att bli förlamad.
Sen är jag lite feg för att kontakta läkare för alla nya symtom som poppar upp. Tänk om det "bara" beror på ångesten? och sen får jag mer ångest då tänkar kommer som säger, att det kanske är något annat allvarligt fel ändå?
Tycker nog du ska ta och ringa vården i varje fall. Bättre en gång för mkt än en gång för lite.
Hoppas det ordnar upp sig snabbt