Hur har du sovit i natt?
hejsan!
Jag tänkte att i denna tråd att vi kunde berätta hur natten har varit, om vi har sovit bra eller inte.
Jag hoppas att alla sover gott, Godnatt!
Sov så gott Heart_queen!
God natt/Citronmeliss!
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta
God morgon, jag vaknade stup i kvarten av att det var för kallt och obekvämt att sova på luftmadrassen här hemma hos mamma. Men det blev lite bättre när man stängde fönstret och kröp in ett täcke till!
Hoppas ni andra sovit gott!
God morgon!
Jag ska inte klaga för jag har sovit oförskämt gott i natt..
Sedan väcktes jag brutalt… det var läkaren som ringde och tog mig tillbaka till "verkligheten"…
Var det verkigen nödvändigt?
Ni andra då, hur har er natt varit..
Kram/Citronmeliss!
Usch, natten har varit hemskt :(
Igår kväll kunde jag inte somna utan låg och tänkte och funderade i en hel evighet. När jag väl somnade så sov jag oroligt, drömde en massa och vaknade stup i kvarten, ingen sida var bekväm att ligga på så jag låg och snurrade runt hela tiden. Och sedan vaknade jag alldeles för tidigt imorse för att det ena arsvinet beslutat sig för att äta upp buren, tur att han är så söt annars skulle jag kastat ut honom ;P
Så nu har jag huvudvärk och är rätt trött, en kall dusch och en huvudvärkstablett så är jag nog på rätt spår igen.
Hanna
åhh, vilken tur att han är söt då så du kunde pussa på honom och ta med ut i gröngräset..
Hoppas att din huvudvärk släpper nu så du får njuta lite av den fina dagen..
Kram/Citronmeliss!
Sov som en baby tills postis ringde på dörren…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Sovit riktigt uselt inatt, mensverk och ångest. Härlig blandning..
tråkigt att så många sovit oroligt :( Jag sov ganska gott, hade svårt att somna men när jag väl gjorde det så sov jag igenom hela natten i alla fall, något jag inte brukar kunna göra så det var skönt :)
hoppas natten som kommer blir bättre för er som inte sov så bra inatt!
kramar /ullis
Jag somnade relativt sent, vaknade, orkade inte till skolan, sen sov jag typ hela dagen också, gaah, men jag är fortfarande trött.
Helena
sovit skitdåligt i 2 nätter nu.inte kommit i säng förren typ 03 pga panikångesten som verkar accelerera i värmen.när man väl somnat har j vaknat flera ggr på värmen…så det har blivit att jag åkt rätt hem o lagt mig igen efter o ha lämnat lillskruttan på dagis…
somnar lite då men ligger mest o dryper av svett…
S*Winsnes Wilda

Jag har sovit dåligt inatt…men det gör jag varje natt och gjort det i flera år…vaknar stup i ett och kan inte somna om.
Trots att jag också somnar sent och det är varmt så sover jag riktigt skönt..
I natt har jag haft sällskap av hungriga blodsugare dock..
Men jag somnar skönt om… i trygg förvissning om att just de myggen aldrig mer kommer att plåga mig..
De faller ju döda ner efter en "coctail" som knappast de var beredda på 
Synd om myggorna när man äter medicin, ju.. haha!
Hoppas att ni andra haft en bra natt med bra drömmar..
(Någon som börjat med drömdagbok ännu som Robina tipsade om?)
Kram/Citronmeliss!

jag var trött när jag kröp ner så sov bra :) - lyckades vakna vid 8 av mig själv, annars har jag alltid behövt ställa klockan så tidigt. ;P
//Wizy
Satt uppe till efter 3 och låg sen och vred mig… vaknade massor med ggr och nu är jag uppe… jag brukar inte vara uppe u… det är på tok för varmt för att leva nu
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Jag som hyfsat gott inatt iaf. :)
Låg och vred mig ett tag men sedan somnade jag och vaknade först klockan sju imorse, somnade om en stund och sov till halvåtta då klockan ringde. Jag väntade nämligen telfonsamtal vid 8 - 8.30 så jag väntade och väntade. Och först nu halv elva ringer dom *hrm*
Hanna

ja, citronmeliss, det är underbart! :P Börjar bli sömnig nu också, men kan ju inte lägga mig nu - det hade ju varit illa. haha. tack det samma!
Hanna; det lät jobbigt… vem ringde då? ;)
//Wizy

Nätterna är en plåga.
mardrömmarna slår i ett
svava
I natt har jag faktiskt inte sovit särskilt mycket… och när jag väl sov så var drömmarna ganska vilda..
Så jag var ute i stället.. underbart med alla dofter och ljud… Småfåglarna som kvittrar till ibland, andra ljud långt borta i fjärran.. en hund som skäller…. en varg som ylar?
Ja, de gör faktiskt det här ibland… ljuvliga sommarnätter!
Hur har er natt varit?

Jga har inte heller sovit inatt!
Satt på trppan kl 04.30 med en kopp te och alla fåglar!
Det är en stund som är guld värd. Tänka alla som missar den pga god sömn… :P
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Min natt var hemsk faktiskt.
Fysjutton. låg och vred mig en halvtimme, vid 02.05 somnade jag. ;')
Sedan vaknade jag 2 gånger och behövde på toa, vilket är sjukt, eftersom jag aldrig vaknar på nätterna av sådant, eller överhuvudtaget.
sedan vaknade jag igen och kunde inte sova. *suck*
Fick några timmar iaf. ;)
//Wizy

min natt var lika hemsk idag med.
först somnade jag rätt fort, med en miljon tankar i huvudet. sedan vaknade jag rätt skrämd i panik vid 4, då vaknade jag upp ur en mardröm där jag skulle få stryk för att jag satt i en bil av min (i drömmen Styvfar", det om något är ju roligt & drömma… *not*
jag drömde även om Veyla & Ijin varsin gång. men jag fattade inte varför, eftersom även när jag vaknade där fick jag inte komma ihåg det heller, bara att jag pratade med dom :p.
Skrev ner det i natt..
Sedan vaknade jag återigen vid 06.00 och kunde absolut inte sova… suuuuck. tillslut fick man sova till 08.35. men absolut ingen skönhetssömn!
Trött & Grinig men annars okay
Wizy
Jag sover inte så länge på nätterna för tillfället men min sömn är behaglig när jag väl sover..
Jag uppskattar det verkligen för jag har precis som du Wiizy perioder då det känns som om jag vore i helvetet när jag drömmer..
Jag lider med dig av att du ska behöva drömma om "din i drömmen styvfar" som är elak..
Men så mycket bättre att du då även fick drömma o snälla vänliga personer också.. så det ger lite välbehövlig balans *blink*
Skriver du drömdagbok? Om inte så kanske du ska börja..
Du kan ju skriva lite lagom om det tråkiga men desstu mer om det som är bra och roligt av drömmen..
Kan vara en bra tröst ibland när drömmarna är för jobbiga att kunna se tillbaka på de som var bra..
Men förvara den där du får ha den ifred för det kanske inte är allt man vill att andra ska ta del av.. drömmar kan ju vara högst privata.. både de bra och de dåliga..
Hoppas att du får en fin dag Wiizy efter en jobbig natt..
kram!

Jo men grejen är att nu sa jag inte ens vad som hände i min mardröm. Och skriva ner? NEJ! Den ska Inte finnas i mitt minne, hemskaste i mitt liv jag drömt om ju, ni skulle bara veta! *ryser*
Jag skrev ju att jag skrev ner skitet jag drömde när jag vaknade, vem orkar sitta och skriva dröm dagbok när ögonen nästan går i kors? ;P
Haha. tack… lär inte få det nu eftersom sömnen är förstörd.
//Wizy
Nej, det tråkiga kanske man inte vill ha ..
Jag trodde att du kanske skrev ned det i natt för att få det ur dig men att du inte sparade det..
*Kramar om*
När jag väl somnade efter att ha gråtit i x antal timmar, så sov jag relativt bra.. till kl.6 då patrick började skicka en massa sms om att han var trött och ville hem ifrån ravet och att han var fullare än när jag träffade honom innan =/

#27 - Nej :) Jag skrev bara ner att jag drömde en mardröm, den börjar glömmas bort så det är okej.
#28 - Börjar undra om den där Patrick verkligen är en sån bra vän? (kk som du skrev på Relationer?!) - vem smsar om att man är full? okey, vist han är full. men ja… för mig låter det mystiskt. har du pratat med honom då?
han verkar ju vara en bra vän annars…
*kram*
//wizy
#29 ja kk, nära vän och otroligt bra stöd ibland.. han smsar när han är full, jag gör..
Nej idag har jag inte pratat med honom.. han ligger och troligtvis och sover.. han gick hem ifrån acid forest vad 6tiden imorse.. därför han började smsa mig.. det var väl jobbigt att gå 1mil antar jag =/
Men ska försöka prata med honom senare.. måste ändå veta senast imorn om han kommer när jag tar studenten eller inte..
*kram på dig wizy*

Okej.
Kanske värt att vara ifrån honom lite då så han får nyktra till sig.
Kram på dig Frida! hoppas det fixar sig för er.
//Wizy
Jag sov rätt bra inatt, har delat dubbelsäng med lillebror (5 år) de senaste nätterna nu när jag sover hos mormor och morfar och han snurrar en hel del ^^ Igår natt vaknade jag ett antal gånger för att han låg och sparkade mig i ryggen. Men är man så söt så går det väl an :P
Idag känner jag mig rätt utsövd även om jag mest drömde en massa grejer i natt, vaknade en gång och var så otroligt arg på min syster efter en dröm - så jag fick ligga och lugna ner mig en stund och intala mig själv att det bara var en dröm innan jag kunde somna om.
Hanna
Jag har förvånads värt nog sovit ganska bra i natt, djupare än jag gjort på väldigt länge. det var väldigt skönt att få bli riktigt utvilad för en gångs skull.
Oj då ingen som sov alls natten till igår?
Nåväl.. inatt har min sömn inte varit den allra bästa det lilla jag sovit pga tråkiga händelser tidigare på kvällen.
Dottern föll illa och kände sig vimmelkantig efteråt av "fallet"så vi satte oss ute på trappen för att få lite frisk luft..
När jag reste mig för att hämta lite vatten åt henne hände det som inte fick hända..
Hon svimmade plötsligt och föll med huvudet rakt i de hårda skifferplattorna.
Hon blev medvetslös och började krampa..
Alla oräkneliga tankar som flyger genom mitt sinne…
All fasa för vad som sker..
Skadad, men ändå okej nu med hjärnskakning och blåslagen till det yttre..
Men hon mår bra nu, hon lever… Tack gode gud..
#34 - Usch, vad hemskt :O
Men det är ju bra att hon mår bättre nu.
Hanna
# 35 Tack..
I natt har jag sovit bra med fina drömmar, men det kunde fått vara lite längre..
Har sovit dåligt inatt. Bråkade med pojkvännen inatt, så fick svårt att sova. Sedan har jag vaknat massor med gånger inatt.
Jag har faktiskt sovit gott inatt, för första gången på flera dagar = härligt.
Hanna
Åh, vad skönt hoppas att din dag fortsätter att vara lika bra!
inatt har jag sovit väldigt oroligt :S
Kan tänka mig att det är mkt tankar i din hjärna för tillfället så den vill väl inte riktigt gå i viloläge på natten?!
Kanske denna natten blir bättre…*hoppas*
ja det hoppas jag med!
hur har du sovit Meliss?
Tack, jag sov jättegott men vaknade halvsex..alldeles för tidigt juh..
Kram!

Ingen fin sömn inatt. vaknade vid 6 tiden och kund einte somna om. -.-'
När man för en gånsskull började 09.30 så vaknar man 06.00! *argh*
//Wizy
I natt har jag sovit som om jag vore medvetslös..fast på ett bra sätt!
kram!
Sovit uselt, vaknat säkert tio gånger inatt, på fem timmar..
Ojoj..inte kul orolig över något?
Sovit natten igenom, trött ändå, vill fortsätta sova^^
Helena
#47 Hänt mycket på senaste dagarna, kanske har nåt med det att göra. Vet inte riktigt.

Rätt dåligt.
//Wizy
Inatt sov jag som en sten men var sjukt trött när jag vaknade.
Syrran livade upp morgonen genom att gå och hämta ett marsvin och stoppa ner i sängen intill mig *s*
Då blev det fart på mig "Inga djur i min säng!" och på 2 sekunder var jag uppe och stoppade ner marsvinet i buren igen.
Hanna

3 timmar, kunde inte somna förren 3 och vaknade jättetidigt…

Sover som en klubbad säl dom flesta nätter så även inatt, får se hur det bli när jag tar mig i säng nu
Nej, i natt har jag inte sovit men fram på morgonkvisten bev det några timmar och då sov jag gott..
Annars var det en underbart vacker natt här. Klart och fint och fåglarna som bara gjorde uppehåll i nån timma innan de började kvittra försiktigt igen.. Alltså sommaren när den är som bäst!
Kram!

Hej!! Jag har inte sovit mycket. har inte sovit bra på över 1 vecka =( Så jag är helt slut….vet inte vad det kan bero på. men något är det…..kram
Efter att ha somnat i tårar jämte Patrick, ja jag åkte hit sen.. så har jag sovit bättre och skönare än på länge. Var tom pigg när jag vaknade i morse!! Hoppas verkligen att det kommer hålla i sig ett tag nu, så att man har orken till att söka jobb och sånt.
Nu blir det nog frukost och sen arbetsförmedligen!
Ja, jag har sovit, inte särskilt gott men ändå..
Härligt att du sovit gott och att känner dig pigg Frida… Hoppas känslan stannar och att det går bra på arbetsförmedlingen!
Kram
Jag vet inte när jag vaknade pigg senast.. men jag sov natten igenom iaf.
Helena
#58 jadå det gick nog bra på arbetsförmedlingen tror jag, fick veta att jag måste på gruppaktivitet på tisdag bara.. men men det blir nog bra..
pigg är jag inte längre, undra om mormor hällde sömnmedel i maten ;)
hoppas alla andra har sovit gott :)

Dåligt.
//Wizy
Dåligt. Sov bara i några timmar.
Jättegott! Som sen stock! Hoppas det blir så inatt med.
Kunde inte somna igår. Tankarna jagade varandra i huvudet, surrade som en hel bikupa. Till slut kom min sambo hem och kröp ner i sängen och då somnade jag. Försov mig i morse…
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

dåligt, la mig vid två och vaknade vid 5 med kramp i benet…
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Jag fick för mig att jag skulle bädda om sängen igår kväll, jag bäddade strax innan vi åkte på semester för fyra veckor sedan (har inte sovit hemma förns inatt) men har sovit så dåligt sedan den bäddningen, så jag fick någon snilleblixt vid halv två imorse och bäddade om och sen sov jag som en stock. Det var härligt.
Hanna
Jag har sovit ganska bra för min sambo kom hem innan jag gick och la mig.
**Kattungar till salu!
Hej, välkommen hem från semestern!
Tur att du bäddade om så du fick sova gott till slut
Jag somnade sent, alldeles för sent men sedan sov jag gott!
Kram!
Jag har sovit jättegott inatt och ändå var jag tröttare än när jag gick och la mig igår kväll när jag vaknade. Men jag ska inte klaga för jag mår så jäkla bra just nu, jag förstår inte vad det är med mig men jag har gått på moln i flera dagar ^^ Det var så länge sedan jag kunde säga att jag faktiskt mår bra så det är nästan lite ovant *s* Och samtidigt får jag dåligt samvete av att må bra. Min mammas faster, Gunnel, dog igår, hon fick diagnosen obotlig cancer i påskas - strax innan hon skulle fylla 65 år - och har legat på sjukhus sedan dess. Jag kände henne inte så väl och träffade henne bara några gånger om året och då kom hon aldrig ihåg vem som var vem av mig och syrran :) Men jag tycker så synd om min mammas kusin och hennes son, han är knappt sex år och kommer aldrig att få lära känna sig mormor. Och jag tycker synd om Gunnel som längtat efter pensionen då hon skulle få all tid i världen till att pyssla i sin trädgård. Det är inte rättvist att jag ska få må bra när så många ute i världen mår dåligt och bär på stor sorg efter förlorade familjemedlemmar. Usch, det är så orättvist :(
Hanna
Uscha, jag har för svårt att somna alltså.. :/ Sedan så sover jag inte allt för bra, så sitter halv död innan jag får överskotts energi.
Jo, när jag väl somnade frammåt morgonkvisten så sov jag bra, men med mycket förvirrade drömmar..
Tittade av en händelse i spegeln nyss och upptäckte att det såg ut som om jag ine sovit på en vecka, minst
#69 Så skönt att du mår bra nu! Ta vara på det och njut! Ingen mår bättre av att du inte gör det, tvärt om snarare..
Vi kan inte bära alla andras sorg även om det känns som om vi skulle vilja det i bland.. Alla drabbas vi av tråkiga händelser och sorg, men inte vill vi väl att andra ska må dåligt för det?
Försök hålla kvar i känslan av glädje Hanna, du är värd det!
Det måste vara nåt skumt med oss, Citronmeliss, vi beter oss nästan likadant! Jag kommer dock inte ihåg något av vad jag drömde.
Jag somnade runt 6 på morgonen, riktigt varför jag inte kunde sova förrän dess vet jag inte.
Kram
Helena
Ja, Helena vi verkar ha mycket gemensamt du och jag..
Vi kanske är "kompatibla" på mer än ett sätt…? *ler*
Kram!
Hackigt…
**Kattungar till salu!
När jag väl somna var det helt okej, tills brossorna började spela piano vid 9tiden imorse, samtidigt som en ungjävel kommer hit och börjar skrika >_<
Vilka föräldrar är det som släpper ut sina ungar vid 9 på morgonen?!
Och säger att det är okej att plinga på folks dörr och leka?!
Stackars dig Frida, hoppas du sovit bättre i natt!
Jag sov väl någorlunda, somnade sent vakande sedan klarvaken efter ett par timmar, men lyckades faktiskt somna om till 7..
Så jag ska väl vara nöjd..eller inte
Det käns som om jag har slumrat väldigt lätt hela natten och vaknat mängder med gånger, mobilen började burra för att batteriet var slut och trots att jag låg i en halvtimma och försökte stänga ute ljudet så fick jag gå upp och stänga av den tillsist och sedan vaknade jag vid fem och var kissnödig (jag går aldrig up och kissar på natten) och sedan vaknade jag till då och då för att marsvinen satt och snackade. Men jag är rätt pigg och glá idag ändå ;P
Hanna
Jag har sovit i 3 timmar. Dåligt.
Denna natten har med varit jobbig, drömt en massa, vaknat en massa… men sen var det väl fullmåne i natt med? eller så kommer det bli fullmåne snart iaf..
Men har tagit igen sömnen lite nu, låg och blev kliad på ryggen och somnade :)
Hoppas ni får sova bättre i natt abico och yuki

Jag har sovit gott, trött av all frisk luft senaste dagarna!
#79 - Detsamma :)
Inatt ska jag ligga och prata med mina två bästa kompisar hela natten, vi har inte setts på en månad. Så det blir nog inte mycket sömn ^^ Men då är det ju självvalt å andra sidan.
Hanna
*SUCK* Jag blir knasig. Min sambo jobbar kväll, kommer hem sisådär 02. Innan kunde jag sova igenom det om jag bara hunnit somna innan, men nu vaknar jag varje natt. Sen är jag helt slut när jag kommer fårn jobbet och slocknar i soffan, vilket i sin tur gör att jag inte somnar förrän vid 00.
Tur att det tar slut 7 augusti…
**Kattungar till salu!
Jag somnade 2.. och vaknade 6.. av käcka hundar som pussade mig
Inte ville jag vakna då? Men jag sov bra de timmar som jag sov i alla fall!

Sovit inatt… Jotack Jag somnade kl 07 i morse och vaknade vid 13 tiden… känns rätt skönt just nu. Börjar få tillbaka kraften inombords efter Ullaredsresan i Torsdags
Har varit heeeelt sopslut sedan dess… men e alltså påväg tillbaka till de levande
Och just för tillfället har jag en "Sova på morgon/förmiddagen" period… funkar helt förträffligt 

Sovit som vanligt. Dvs som en stock i evigheter. Somnade vid tolvsnåret och väcktes tolv timmar senare av en make som tröttnat på att jag inte gick upp. Börjar dock känna mig mogen för en tupplur igen. Fan att man aldrig kan få vara pigg.

HannahM … min kompis var likadan o trodde det berodde på åmgesten o deppen. Det visade sig sedan att gon har diabetes… har du kollat om du kan ha någe sådant?

#86 jajjamen, kollad för allt, visserligen var det väl snart ett år sen dom kollade senast men då visade det inget, jag är frisk som en jäkla nötkärna fysiskt.

Själv har jag fått springa upp flera gånger i natt med en magsjuk vovve så sömnen har väl blivit lite så där..
Men när jag väl somnade så sov jag gott ända till 10.30 härligt!

Stackars hunden. Och stackars matte.
Tack, Hanna hon mår bättre nu och jag fick ju sova till slut!
Ser att du har "sömnsjuka" för tillfället så är det för mig också men det går i perioder tack och lov..får hoppas att det vänder för dig snart..
Kram på dig!

#91 gud så skönt=) När jag hade valp var han dålig i magen då och då (åt ALLT) dessvärre sa han inte till utan bajsade inne på nätterna när det hände… inte kul. Men som sagt, kanon att det är bättre.
Angående min "sömnsjuka" så har jag inte så stora hopp om att det blir bättre närmsta tiden, har varit så här så länge jag kommer ihåg, kan inte minnas när jag var pigg, eller iaf mindre trött senast.

Dåligt, jobbiga flugor, det var varmt, det åskade och att det hände en grej….
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Jag drömde en massa skumt inatt, att jag blev jagad av en fladdermus och hur jag än slog mot den och sprang så kom jag inte ifrån den - till sist kom en kille och dödade den med en bläckpenna, genom munnen *hrm*.
Och sedan skulle jag cykla till Trollhättan med alla marsvinen med mig - men det gick jättebra ;P Tyvärr kom jag vilse och skulle äta vid någon kiosk men dom kunde inte göra sallad utan kött så jag blev skitsur och vände men när jag kom ut så var cykeln och alla marsvinen borta o.O Då vaknade jag och fann som tur var alla grisarna skönt utsträckta i sina burar.
Hanna
Inatt tog jag medicin för jag ville sova bort all "skit" som fanns i tankarna..

Sov som vanligt en jäkla masa timmar.. eller ja, "bara" tio tror jag. Men jag fick frukost på sängen=)

Sov riktigt gott tills kompisen skulle iväg till jobbet..

Hmm.. måste erkänna, det var inte vilken frukost på sängen som helst… min man hade kommit ihåg vår bröllopsdag, inte jag dock=) fy på mig
Oj, Hanna glömde du?
Grattis till båda på brölloppsdagen
Kram, Citronmeliss!

tack citronmeliss.. ja, självklart glömde jag=) Får skylla på att jag faktiskt inte visste vad det varför datum idag, annars hade jag ju såklart kommit ihåg=P
Ett litet tips för de som har svårt att sova eller bar behöver skratta lite, från Siames iFokus:
http://siames.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=2f8cf402-b058-4d4e-915b-cef4b4bdee65
**Kattungar till salu!

Hum… rullade runt som en häst med kolik i 45 minuter innan jag läste en bok till halv två. Vaknade kvart över 7 av att telefonen ringde. Så… inte så bra.
nelliots, bevare mig vilken läskig sjukdom smittar den även oss ångestfyllda tro… så söta de är
Nej en häst med kolik är inget trevligt, hoppas att du bara vred på dig och inte hade lika ont i magen..
Själv somnade jag riktigt tungt i natt och sov väl alltid några timmar innan vovvarna väckte mig igen
Kram, Citronmeliss!
#103 Tja…mig smittade det iaf. *thihi* Gäspade nästan käkarna ur led. *s*
**Kattungar till salu!

#101 De är så söta att man smäller av! :D
I natt sov jag kort men gott

sov gott, lite oroligt bara.. men blev väckt alldeles för tidiagt, trött nu igen av värmen!
Dåligt …
Dåligt!
Bra, men lite länge, tråkigt att inte ni sover bra nu
Helena
I natt sov jag tungt, men vaknade klockan 4.. Hur kul är det
jag sov i 4 immar, från ca 01.04 till 05.00
Jag brukar somna rätt sent framför TV:n, som natten mellan fredag o lördag t.ex, och sen vaknade jag 02.30 (eller va det 03.30?)och kunde inte somna om så jag gick upp, drack kaffe och satte mig vid datorn
I natt somnade jag ganska sent oxå och vaknade för en stund sedan, ca 03.00 och nu sitter jag med en kopp kaffe framför datorn
Kan det ha med ångesten att göra tro
?
Det bästa med att komma upp tidigt är att det är så lugnt och skönt. Dessutom är mina hundar så morgontrötta att jag aldrig behöver stressa ut med dom, de ligger och snarkar längre än jag. De är så himla söta och goa att titta på då, speciellt när de lgger ihopkurade tillsammans. Då ler matte lyckligt och njuter med hjärtat sprängfyllt av kärlek till dessa små mjuka liv
I natt sov jag, men inte särskilt skönt..
Jag har också mina små älsklingar som väcker mig tidigt även om de sedan snällt går och lägger sig vid min sida igen, men då kan ju inte jag somna om ..
Jag är inte lika störtförtjust som du att vakna mitt i "natten" haha..
Visst uppskattar även jag lugnet vid den tiden på dygnet, men för mig är det tyvärr då som ångesten allra helst gör mig sällskap, utan att jag har bett om det!
Så fräckt att bara komma och tränga sig på och dessutom ha mage att stanna, fastän jag talar om att jag villl vara ifred..
En fräckhet som dessutom pågått så länge..
En del trogna "vänner" får man uppenbarligen vare sig man vill det inte, eller hur?
Kram, från en lite slokande Citronmeliss!
Ojdå! En slokande citronmeliss. Kan undra hur du ser ut idag då? Men jag antar att du är lika väldoftande ändå
Jo mina små älsklingar kan väcka mig oxå, men av någon anledning störs jag inte så av det som du gör. Ger dem bara en klapp och pratar lite med dom sen är det lugnt och jag somnar snabbt igen. Det kanske beror på den abnorma tröttheten jag har?
Jag hoppas i varje fall att du får vila upp dig ordentligt och att dina nätter i framtiden ska bli lugnare
Jodå mina gullgrisar börjar leka och bli alldeles till sig när de ser att de fått liv i mig så jag låter de få gå ut och rusa av sig en stund innan jag går in igen och det är då de lägger sig nöjda och belåtna, fast då är jag oftast inte upplagd för att somna om.
Men jag ska inte klaga för jag är himla glad att jag har dem
Livet känns bara lite tufft just nu!
*Kramar tillbaka*
Hade vi bott nära varandra kanske vi hade kunnat träffas och pratat av oss det "jobbiga" nu när vi är inne i en tuff period.
Hoppas i varje fall att det blir bättre för dig snarast 

Jag sov länge med mycket drömmar..kanske värmen?
Sov väldigt bra faktiskt, men så var jag tvungen att vakna!
Ganska nyvaken. Har varit vaken till och från sen kl 01 i natt.Legat och dragit mig sen kl.04 och gick upp kl 06. Väntar på att läkaren ska ringa och förbereder mig på att bli som citronmeliss när jag ska prata ;).
Vet inte om jag fixar att jobba idag. Ska ta det oxå med doktorn :( Dessutom ska det bli illhett idag med ev åska och då vet jag hur dåligt jag kommer att må, speciellt på en buss där det är 50 grader varmt och fritt från syre. Förra året fick ambulans tillkallas några ggr p.g.a att passagerarna tuppade av. Tror t.o.m att en dog :(
Sover fortfarande pissigt. Är deprimerad och det är sjukt varmt i lgh:en. *blärk*
**Kattungar till salu!
Åhh, vännen jag tänker på dig det vet du! tycker inte du ska behöva utsätta dig för att kanske bli så dålig igen..
Hu så hemskt, en riktig mardröm!
Jag hoppas att läkaren snart hör av sig till dig så du får det hela avklarat mitt goa granatäpple..
*Stoor styrkekram*
Hej min lilla citronvän
Jag klarade inte av att bli som du när jag pratade med läkaren, utan börjar bara stamma
. Men lite gick det tydligen fram ändå för läkaren sjukskrev mig helt i två veckor till och ska samtidigt under denna period öka lyrican ytterligare uvå ggr under två veckor sen ska hon ringa för att se hur jag mår. Kanske får jag öka till maxdos. Dessutom vet jag nu att jag helt klart har GAD. Hon berättade detta idag, läkaren. Undra varför hon inte sa det innan?
Måste man fråga om allt?
Glad över den diagnosen i varje fall, Att få veta menar jag.
Tack för den stora goa styrkekramen säger granatäpplet till den väldoftande
I natt har jag sovit som en död, kan man det..
Vaknade dock med mobilen i min hand i "uppfällt läge" herrgud jag har väl inte pratat i sömnen?
Vad vet jag?
Aspie, jag är glad att du ändå fick veta att du har GAD nu slipper du gå runt och undra över det mer..bara konstatera..
Du är jätteduktig och du, kanske är det bättre att stamma än att skälla ut läkaren och idiot förklara den som jag lätt kan göra när jag blir sur
Din läkare är MAD och du har GAD så måste det vara..
Kram, till dig äppleblom!
Ha ha ha ha… ja, jag kan inte låta bli att skratta åt dina kommentarer din lilla citron.. Läkaren är MAD och jag har GAD ha ha ha a..
Själv kan jag ju säga när det gäller min sömn…….
Skit, piss, vademecum! som man sa förr. Har i stort sett inte sovit alls inatt. Tittade på tv istället till klockan var en tre, fyra inatt, somnade och vaknade kl fem, klev upp, gjorde kaffe och satte mig vid datorn.
Seeeeeegt :(
Å, kära nån, du måste få ordning på sömnen, det är ju A & O för ett bättre mående..
Lätt för mig att säga men svårare för dig att få en ändring på… hoppas på att du med annan medicinering senare kan få lite stillhet inombords.. (när NPF utredningen är klar)
Kram
japp, det hoppas jag oxå. Men jag hade ju iof kunnat ta atarax igår men glömde det, sen orkade jag inte gå upp och ta tabletterna. Annars sover jag hyfsat med dom förutom att man känner sig helt väck dagen efter
Jepp, så sant så sant..

NÖFF NÖFF
Nätterna nu när det är stekhett ute är ännu värre än vanligt. I natt låg jag och vred och vände mig ända fram tills morgontimmarna. Vilket gjorde att jag nyss vaknat.
Av någon anledning sover jag mycket bättre på dagarna, kanske är det tryggheten av att veta att en massa människor är vakna då, jag vet inte?
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Vill inte gå och lägga mig nuförtiden. Vill inte sova, då blir det morgon och ny arbetsdag alldeles för fort. Ack, den som kunde ta semester….
**Kattungar till salu!
så brukar jag med känna, man vill inte gå och lägga sig för man vill helst inte att det ska bli ännu en ny dag.. ibland vill man ju bara pausa, trycka på stopp. tänk om man kunde få göra så

gick ganska dåligt att sova i natt. Men det kanske har att göra ed att jag är skitförkyld och måste hosta och snnyta mig stup i kvarten hela tiden

Jag har inte sovit så bra inatt på grund av störande grannar och massa saker som for runt i mitt huvud hela tiden

just nu sover jag ganska bra! men bara för ca 1 vecka sedan hade jag något så otäcka drömmar att jag vaknade i ångest!! då sov jag på soffan i vardagsrummet! jag kan ofta få sådana drömmar då jag är ensam. sambon jobbar natt, vissa dar i veckan. o då känner jag mig inte lugn! har sagt ibland till honom vad som hänt ibland under natten. men inte alltid, känner som att jag sätter en börda på honom, som om han inte ska kunna va hemifrån. att jag ska försöka stoppa hans rätt o ha sina rutiner. nu är de ju jobbet!! så det är ju inte lättare av det. men är rädd att han ska känna att jag är "klängig". jag har som sagt, väldigt lätt att vara otrygg då han inte är med mig. måste säga, att jag aldrig tidigare haft en sådan relation med en man tidigare, att jag inte kunnat njuta av stunder av ensamhet. har ju rent av tyckt de varit skönt att få va själv ibland!
men nu är allt precis tvärt om! o drömmarna är enormt otäcka!! tog mig flera dar innan jag vågade börja gå upp på övervåningen igen på kvällarna. nu gör jag det. men har lamporna på o radion….tokigt, jag vet!! 

Min natt har bestått av evigt vaknande om och om igen :S
Mår så illa att jag tror jag ska spy helatiden.. dumma smärta…
somnade första gången vid halv fyra sen klev jag upp halv nio men däremellan var de inge bra…
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta
Riktigt gott!
Har inte sovit bra på hur länge som helst nu :( står snart inte ut längre. vill bara sova och må bra. men nä min kropp har förklarat krig mot mig :( och jag är chanslös..
Dåligt..det är så jäkla varmt :(
Helena