Borde jag berätta det?
Hej.
Vart hos en läkare i tisdags för att jag inte mår bra. Men nämnde aldrig att jag skadar mig själv, vågade inte ta upp det. Nu undrar jag hur viktigt det är att man säger det? Funderade på att skicka ett mejl till honom och berätta det, men vet inte om det är nödvändigt eller inte…
Många gånger (iaf min upplevelse) så tar de rätt allvarligt på självskador, iaf om man är ung. Det är helt upp till dig om du vill berätta det eller inte. Kanske kan det hjälpa dem att förstå din problematik bättre om de vet, och vet varför och vilka känslor du får ev det? Jag är inte psykologiskt utbildad så jag gissar bara.
Paulina
Jag funderade också på om det inte kanske kunde hjälpa dem att förstå då det ju faktiskt är en del av mina problem. Att jag skadar mig själv är ju inget jag önskar fortsätta med. Kämpar emot allt jag har just nu, har mått så j-a dåligt idag så jag vet knappt vad jag ska ta mig till. Rakbladen ligger inte långt bort… Usch, jag kan knappt andas har kämpat med det hela dagen nu. Blir tamejtusan galen på det snart! Ne, detta hörde inte hit. Vet bara inte vad jag ska göra…
Det finns så många olika anledningar till att folk skadar sig, och för att du ska kunna få hjälp att sluta, vilket du vill, så kan det vara bra att de vet om det. Bara att de vet gör ju att ni senare kan prata om det och käns det jobbigt så kan du ju alltid säga som det är; för jobbigt att prata om, kanske senare. De kan kanske hjälpa dig att finna en väg ut ur det, en metod som gör att du kan hantera allt utan att behöva skada dig själv.
Tycker det är superbra att du klarat att kämpa idag! Även om det är tungt och skitsvårt rent ut sagt så är varje sekund som går en seger! Även om du faller dit nu eller sen, så har du fortfarande övervunnit hinder. Glöm inte det.