Vill bara skriva av mig lite...
Har haft en bra dag på hunddagiset där jag praktiserar nu och ska praktisera där i två veckor till. Trivs alldeles superbra där bland alla hundar och människorna är trevliga. Dessutom vågar jag öppna munnen utan att skämmas livet ur mig, förmodligen för jag har en massa hundar runt om mig som kan konsten att lugna mina nerver. Helt otroligt vilken underbar effekt djur kan ha på en!
Men så skulle jag åka hem, resan med buss fram tills det att jag skulle byta gick rätt så bra. Men sen när jag gått av bussen så börjar jag gå bort mot affären för skulle handla lite saker till djuren innan jag gick på nästa buss. Då får jag skit ont i magen och ville bara springa därifrån, allt för att man ska in i en affär! Detta gjorde mig så otroligt arg på mig själv att känslan försvann ganska fort som tur var. Sedan när jag sitter på nästa buss blir den alldeles smockfull och det kommer någon och sätter sig bredvid mig. Usch, jag hatar när någon sitter bredvid mig i bussar om jag inte känner dem och det blir ju inte bättre av att jag hamna inne vid fönstret vilket fick mig att känna så äckligt instängd. Så var jag dessutom tvungen att sitta kvar där tills jag skulle av.
Sedan kommer jag hem och allt det där bleknar efter en stund och jag "lugnar ner mig" lite grann, men sen nu under kvällen har humöret bara dalat. Känner mig så otroligt dum som mådde så dåligt av det med bussen och affären så det är inte klokt. Jag borde inte känna så inför saker andra tycker är så lätt! Sen har jag så otroligt svårt att känna mig lugn.
Men jag är så glad att jag har praktik på det hunddagiset där jag är nu. Det märks verkligen att de uppskattar att ha mig där och jag trivs så bra. När jag är där känner jag mig lugnare inombords än vad jag har gjort på jag vet inte hur länge. Visst kan jag råka stressa upp mig inombords även där ibland, men det är ändå så otroligt mycket bättre än det varit på länge. Trodde verkligen detta skulle hålla mig uppe ett tag men tydligen så lyckades inte ens alla ljuvliga vovvar med det…
Nu skäms jag igen, även om ni här inne har sagt att jag inte ska göra det. Men det finns så många med så mycket större problem än lite bussresor hit och dit att jag känner att jag har egentligen ingen orsak att klaga… Sen känns det också som om det är det enda jag gör här, klagar, klagar och klagar… Men ni får säga till om ni tycker det blir för jobbigt, för då lovar jag att inte klaga mera. Nu ska jag inte klaga mer just nu iaf. Helt slut idag.

Detdär med bussen kan jag direkt säga att där har jag också vart. Tycker det är starkt av dig att du satt kvar hela vägen iaf! Jag har flera gånger vart tvubgen att hoppa av och vänta på nästa buss för att jag inte orkat med när det vart mkt folk, så du är inte så illa som du tror!
Detdär med att bli arg på sigsjälv kan nog vara bra för vissa (beror väl lite på hur man är som person). Men för mig är det så iaf, att om jag väl blir arg på migsjälv och mitt "jävla anamma" kickar in, så kan jag pusha migsjälv förbi hinder som jag inte lyckats ta mig över innan. Så den känslan tycker jag att du ska bevara och lyssna på (och vara glad att du har)!
Och sist, men inte minst - visst har djur en sån underbar, positiv inverkan på en? Utan mina kaniner och pippisar och pållar och mus så skulle jag fasen aldrig orka gå upp på morgonen. De är där och pushar på en varje dag. För de måsta pysslas med och tas hand om, de är så beroende av en och alltid förstående och lugnande och viktigast av allt - de är ALLTID där för en!
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
Bra! Även om det inte känns toppen - egentligen så "kan" man "inte" gå från att må apa till att må toppen - så håll fast vid den positiva känsla och upplevelse denna praktik ger dig! Det är sådana saker man ska "samla" och bygga upp till ett förråd, det är extra viktigt när man mår dåligt.
Bussresor ja, många har enorma problem med det, och affärer känner jag igen hos mig själv. Det är stora problem, men det går att komma över dem på sikt. Försök att inte bli arg för det negativa, utan försök tänka "jag fixade det ju ändå, trots allt" för det är ju exakt det du har gjort!
Paulina

Jag tycker att det var jatteduktigt gjort av dig! Och sager som Pehpsil; ibland ar det bra att bli arg pa sig sjalv, da klarar man mer saker an vad man trodde fran borjan! :) Och nu tycker jag att du ska fira! Min mamma sager alltid att jag ska kopa nagot fint, eller lyxa till det med glass och annat gott om jag lyckas gora nagot bra, da forstarks den positiva kanslan sa att man blir mer pushad att vara duktig nasta gang ocksa :) (plus att man far ata mer och mer goda saker, och kopa mer och mer fina grejjer ju battre man ar
)
// Amanda
Jag har inte riktigt orkat svara. Är så slut i kroppen när jag kommer hem efter alla promenader och så sänks mitt humör till botten så fort man kommer hem… Men ja, det känns nog ganska bra att röra på sig lite mer än vanligt och sådär iaf.
Har ingen inspiration till att skriva idag, det hjälper inte just nu. Men jag tackar för alla svar och positiva ord iaf.
Det går utför ikväll. Mår skit dåligt och vet inte vad jag ska göra. Funderar på om det inte vore lika bra att somna då jag är svintrött men tvivlar på att jag somnar när hjärnan går på högvarv. Riktigt dålig dag idag, började redan när jag vaknade. Inte dagen i sig som vart dålig kanske utan har bara mått dåligt sedan jag vaknade i morse. Eller, jag var förbannad när jag vaknade snarare, sådär superarg och visste inte varför. Men det är iofs inget ovanligt, men det brukar släppa efter en stund. Det gjorde det väl idag med men det kom tillbaka, släppte, kom tillbaka, släppte osv. Skit irriterande, varför vara arg när ingen har gjort en arg? Försökt trycka undan det inför familjen iaf, så de slipper råka ut för det när de inte gjort något. Tror jag lyckades hyffsat, lite grinig emot min pappa och min bror, men inte arg iaf.
Får inte ur mig mycket mer nu, är så irriterad över att jag inte kan koncentrera mig längre. Tror jag ska försöka lägga mig. För jag känner hur paniken börjar komma och jag vill gärna stoppa den innan den gör det.
#5 Finns en superbra artikel om enkel meditation ute här nu, ett tips är att prova det :)
Helena
Får testa det nästa gång. Somnade igår iaf, tog några timmar eller så bara… Idag är det samma som igår, känner mig så fruktansvärt förbannad, men jag har inte en aning om vad som gör mig så fruktansvärt arg… Blir så trött på det. Måste röka, men är för arg för att äta. Kan verkligen inte äta när jag är arg, inte utan att bli 20 ggr mer förbannad iaf… Men kanske kan gå ut och trycka i mig ett glas juice, så kanske jag kan röka sedan…