Nu går inte detta längre!!
Är så fruktansvärt nära att göra det nu, avsluta allt. Ingenting blir ju någonsin bättre! Har inte sovit mer än 1-2tim/natt på 3-4 veckor, inte ätit (mer än när folk bokstavligen tvingar mig eller när jag var på illerträffen) på 4-6månader trots min diabetes. Självskadebeteendet som jag har kommer starkare och oftare, började när jag var 11… alltså för 10år sen. Rösten som jag har i mitt huvud som de medicinerar och säger inte existerar (fast det gör han visst!) kan jag inte längre ignorera, måste lyssna.
Fan vad jag är svag, sitter och tror att jag kan ta upp någons tid. Jag betyder inget!! Jävla tårar, jävla liv!
// Emma
Medarbetare på Chinese Crested iFokus
Keep talking shit about me.. you're making me famous!
Känner verkligen med dig. Får man inte sova ordentligt, och inte äta ordentligt heller, då orkar man inte med något. Mår man dessutom dåligt redan innan…
Nu när du mår så här dåligt just nu, så du tänker på drastiska saker som att avsluta ditt liv, skulle du behöva ringa och prata med psykakuten? Såg på din presentation var du bor, och där finns en psykakut som du kan ringa till, kanske få prata av dig, eller komma dit och få träffa någon.
För du kommer att må bättre, även om det känns otroligt mörkt just nu.
Har du någon öppenvårdskontakt?
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Ja jag har en öppenvårdskontakt, men de säger att de kan inte göra ngt för mig. Är för medicinskt och terapeutiskt svårbehandlad. Hämtar bara mediciner där. Har legat inne på slutenvården till och från i 4år och vill inte mer. Det blir inte bättre av det. Känns som att det finns ingen som kan hjälpa mig. De har satt diverse diagnoser, instabil emotionell personlighetsstörning ( borderline), djupa kroniska depressioner, ätstörning, panikångest, gränspsykos, gränsar till att bli (men det är för tidigt att säga) bipolär och schizofren. Har även allvarliga sömnstörningar. Är tungt medicinerad, och har provat flera olika sorters terapier (KBT, DBT, individuell mm)
Har mått dåligt sen jag var liten, försökte ta mitt liv första gången när jag var 10, självskadebeteendet började när jag var 11, ätstörningar när jag var 12, rösterna när jag var 13… ingen såg (eller ville se) förräns jag var 17, men ingenting har funkat. Det blir aldrig bättre. Och jag vill inte leva såhär.
// Emma

#2 ussch va jag tycker synd om dig! önska att jag kunde hjälpa dig, skulle du må bra av att ha en sms kontakt? jag vet att de kan vara skönt att smsa med nån som förstår ibland. Nån som vet vad man snackar om, nån som finns där mer eller mindra dygnet runt.
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta
#3 vill ju inte vara till besvär för någon. Men om du känner att du orkar och vill, så visst! Kan ju hjälpas åt att finnas för varandra!
Kram
// Emma

Du får gärna höra av dig till mig om du mår dåligt, jag har haft en del svackor i livet och träffat många som haft det jobbigt, kanske kan jag förstå lite grann men framför allt kan jag lyssna. Skicka ett pm om du har lust.
Kram
Be a rainbow in someones cloud
#5 tack. va du är gullig! det är ni allihop!
// Emma

Rivstart, du är inte till nått besvär, jag har min mobil på lagning men du får nr så fort den kommer tillbax:) vet själv hur de känns att vara på botten
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta