hjälp?!
Jag har problem. Jag har börjat om med dumma iditiska saker så som förstöra min kropp.. Och jag behöver något annat jag kan tänka på.. Eller något annat att sätt att ta ut min smärta eller ångesten?!
snälla hjälp det är verkligen inte detta jag vill. Jag gör det bara av mig själv. Och jag vill inte ens visa mamma nu.

hålla i isbitar, gå ut och gå fort… om du orkar koncentrera dig så kolla på något på tv? Ring någon?
testat allt. Jag har testat att skrika i skogen testat att bryta sänder saker inget hjälper. det känns som allt rinner med blodet
Kan du inte fokusera bort det på något vis så behöver du nog hjälp för att kunna klara det. Det finns bra hjälp att få, jag vet ju inte om du redan får den eller så, men det är nog mitt hetaste tips.
Paulina

Har inte bup någon form av jourtelefon? Jag har ingen koll alls men jag tycker det borde finnas. Ibland hjälper det att prata med någon som är van vid problemen och kan få en på andra tankar.
Att fastna i ett självskadande beteende är inget du vill, tro mig. När man är fast så är man så otroligt fast.
#4 Det borde de ha, de hade iaf på "min tid".
Paulina
jag har tid. på måndag. Och nu är man olyckligt kär också. det suger. jag är trött på att alla tar alla från mig.

Har det med så att varken is, gummiband eller liknande hjälper. Snarare tvärt om, då det ger sådan frustration eftersom det inte ger resultat. Det jag då gjorde var att tänka på min gamla pojkvän. Jag visste att han avskydde mina ärr och bestämde mig för att oavsätt hur dåligt allt var skulle jag inte orsaka fler sår eller ärr för hans skull. Dock tog det slut så jag var nära att åka ner igen, men så kom jag på att i princip inga killar tycker om att se sådanna saker på den de tycker om. Det var min motivation som fungerade för mig.
But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.
jag hade bara en väldigt kort period då jag skar mig själv, det va presis innan jag sökte hjälp för mina problem, så igentligen har jag ingen erfarenhet av jusst detta.
men idag, föratt slappna av o tänka på annat så kan det för mig hjälpa att ta en riktigt het dusch.. riktigt varmt vatten.. man blir röd en stund men det går ju över.
men om det skulle hjälpa i andra fall vet ju inte jag…
#2 Gå in i duschen och ha på iskallt vatten. Det kan hjälpa då det blir en otrolig shock för kroppen, vilket kan göra att man tappar fokus på det man tänkte på.
#9- smart. Men jag har testat redan det hjälper 2 sek ungifär.

frågan är om något kommer att hjälpa dig, har varit i din situation och faktum är att hjärnan har (i mitt fall då) bestämt att dom här tipsen inte kommer fungera sådeså.. sluta skär dig helt änkelt och stå ut med psykiska smärtan, den går över, jag lovar, med tiden går den över!
Prova gärna tipsen och tänk att dom kommer fungera, övertala ditt psyke att en änkel blodfri grejj kan fungera!
Lycka till, jag tror du klarar de!
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta