Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikett: akut-stöd
Läst 1484 ggr
Rexona
0

Hjälp panik och förtvivlan.

Jag har haft panikångest i många år
och har blivit allt mer deprimerad av situationen.
Det jobbiga är att jag blir så j*vla orolig och
grubblar i och med att jag egentligen aldrig mått bra med antidepresiva läkemedlen. Jag får fullstänsdig panik bara nu när jag läste i en veckotidning om psykotiska sjukdomar, jag blir verkligen livrädd att det är nåt sånt istället och tycker att allt stämmer. Behöver det vara så eller kan man bara bli så här j*vla förtvivlad av depressionen.Behöver tröst nu.

Aviendha
0

Ibland kan man tycka att alla kriterier för diverse diagnoser stämmer in på en. Vet många, förutom mig själv, som vart med om den känslan. Inte för att vifta bort dig, det kan ju vara så att du faktiskt har en annan diagnos än den du har idag.

Går du och pratar med någon? Isf kanske du kan ta upp detta för diskussion? Om inte, så kanske du bör söka hjälp. Det är tufft att stå ensam när ångesten kryper över kroppen med paniken i släptåg och man blir trött, utmattad och deppad av det. Men man behöver inte vara helt ensam i det heller.

Vet inte vad jag ska kunna råda mer till, annat än att skriva av dig om du känner att det hjälper. Vi kanske inte alltid kan ge bra råd, men vi kan lyssna.

Lycka till!

evrekaw
0

#0 Enbart medicin hjälper inte. Det måste vara medicin i kombination med samtal/terapi hos en kurator/psykolog eller psykiatriker…

Medicin dämpar bara - det tar inte bort något… Har du regelbunden samtalskontakt där ni verkligen försöker gå till botten med din problematik?

Går du hos någon där det inte känns som att det fungerar eller ger något ska du vara ärlig om detta och be att få byta!

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

isa
0

Jag säger som de andra: Gå och prata med en proffisionell terapeut/psykolog- det hjälper att få "lufta" sina problem och förstå orsaker och varför man har svårigheter. Det är många gånger viktigt att gå till en utomstående att prata,för de kan se objektivt på dig och dina problem utan att ha några förutfattade meningar om dig, som kanske någon närstående kan ha, både på gott och ont om du förstår vad jag menar.

Jag själv undviker att läsa om andra sjukdomar/psykologiska sjukdomar när min panikångest och ångest är som värst för då blir jag jätteorolig och tror att jag har fått både det ena och det andra. Om jag får säga min mening så tror jag inte det är bra för dig just nu att läsa sådant.  Gå till en proffisionell psykolog och tala ut.

Hoppas att du får må bättre snart och att du får hjälp.

mvh isa