jävla ångest.
jag käner mig bara mer och mer begränsad. har ätit penicilin ett tag och har under dom veckorna inte festat, nu är kuren över och ska festa i gbg på lördag. vet inte om jag kommer klara det, åka hemifrån, massor med främmande folk och stök. fattar inte vad som händer, jag älskar ju att festa egentigen!!
små saker blir jobbiga, bara som att cykla en liten kilometer för att träffa kompisar eller uträtta ärenden känns jobbigt och mina föräldrar får köra mig överallt. inte handlat själv på flera månader utan åker alltid tillsamans med mamma eller pappa.
ångest och obehagskänslor begränsar mig vardag.
träffar en terapeut och äter sen i somras sertralin men just nu verkar inget hjälpa.
vissa dagar är riktigt bra men oftast är allt bara…kaos. sover halva dagarna och sitter i soffan resten av dagen tills det är dags att sova igen.
så trött på allt. var bara tvungen att skriva av mig lite.

Det är inte kul när allt är jobbigt. Kram! Hoppas det lättar snart.
Det är okej att må skit ibland, kom ihåg det. Det är okej att inte orka någonting. Försök att inte klanka ner på dig själv för att du mår som du mår.
Kanske dags att byta medicin? höja dosen?
Hoppas det lättar snart, som Hanna säger..

Oj vad jag känner igen mig..sådär startade min ångest bana med att jag började undvika att vara bland folk och jag var helt beroende av min Mamma för jag kunde inte ta mig någonstanns utan henne.Hoppas innerligt att du får den hjälpen du behöver så att du inte behöver gå som jag med det i en massa år till..Påpeka för läkaren som skriver ut din medicin att du tycker inte att det hjälper längre och prata även med din terapeft om hur du känner det.
Lycka till!!
Kram Eva
Sertralin är like effektivt som sockerpiller, väärdelöst. Det är ju ifs olika för olika personer men för mig fungerar det inte alls, men läkarna skall ändå tvinga mig att äta det i superhöga doser trots att det inte ger det minsta resultat. Ifs lider jag av ganska grov ångest.

#4 Det beror på vem man är. Nästan alla antidepp är sånna att dom fungerar olika bra på olika människor.
#5 Precis som jag skrev då. Men jag har pratat med många som äter samma och jag har aldrig hört någon säga någonting positivt om Sertralin.

#6 Det stod inte lika mycket när jag skrev=) Då var bara första med.. fram till sockerpiller
#6 Ah, jag förtydligade lite sen när jag insåg hur dumt det såg ut.