Skolångest
Så länge jag kan komma ihåg har jag haft ångest över skolan. I högstadiet kallade de det till och med Utbränd. Jag var utbränd. Efter grundskolan tog jag sabatsår och jobbade två år inom ventilationsbranschen där jag trivdes väldigt bra. Dock kände jag att jag behövde en utbildning och tog min sista chans till gymnasiebehörighet. Går nu andra året och planerar att ta studenten nästa år. Men nu börjar jag känna att utbrändheten kommer tillbaka. Det har varit en stentufft år och nu när terminen snart är slut orkar jag knappt. Haft ganska mkt lediga dagar men känner aldrig riktigt att jag blir utvilad. Har till råga på allt järnbrist och är extremt trött.
Skolan jag går i är nystartad (vi är första kullen) och allting är rörigt och jobbigt. Det är egentligen inte så att jag inte tycker om skolan. För en gångs skull har jag vänner jag kan lita på och prata med, intresserar mig av skolämnena osv.. Dessutom bryr jag mig om mina betyg, vilket jag inte gjorde under grundskolan..
Någon annan som har liknande historia? Någon som har tips på hur ni reder/rädde ut alltihopa? Hur fick ni motivationen att fortsätta??