Hjälp
Jag vet inte alls vad jag ska göra nu. Så hära dåligt har jag inte mått på något år. Vad tidigare självmordsbenägen och gjorde självmordsförsök. Skadade mig själv och sånt. Men har varit utan det i två år. Och nu den senaste tiden har jag börja må sämre o sämre. Igår grät jag till söms. Och just nu vet jag inte vart jag ska ta vägen, mår så dåligt så jag är spyfärdig, stor tjuter, skakar, självmordstankar och vill skada mig själv igen - knappt att jag kan stå emot att skada mig själv, lite andningssvårigheter - var värre förut när det var som värst, magont, huvudvärk, osv. Jag mår verkligen skit just nu och jag kan inte kontakta någon alls. och så hära dåligt har jag inte mått på länge så jag vet inte vad jag ska göra. tidigare var jag sambo och hade då min dåvarande sambo. Men nu är jag själv. Inga vänner osv. Vet inte alls vad jag ska göra…. Försöker varva ner. Har varvat ner lite. Men inte tillräckligt.

Du ska söka hjälp, kontakta psyk eller åk in akut… Dra inte på det tills du kanske faller in i ditt gamla självskade beteende… Du har ju gjort det så bra så länge… Ta tag i det innan det går för långt!
Lycka till 
"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Som sagt, sök akut, be att få bli inlagd ett par dagar för att samla kraft, vila, kanske byta ut eller få mediciner. Ibland räcker det med att få komma in och bara vara uten stress och press för att det ska lätta och det är svårare att "råka" ta livet av sig i någon impuls när man ligger inne.
Mjo, är väll dags o söka efter hjälp igen när man har börjat o skära sig igen. varit ren i typ 2år :( men idag så har jag mått skit igen…

#3 Inte "väl" dags vännen…. Det ÄR dags! Var rädd om dig. Det går att komma över detta. Du kan börja ett fungerande liv. Ge inte upp. Känner en som hade liknande problematik som efter två år med KBT tog sig igenom eländet. Idag kan man inte tro att det var så illa som det var för några år sedan…
jag vågar inte direkt fråga om hjälp heller. o när jag har försökt o fråga om lite hjälp så har det mest vart nej. ifrån dom närmaste typ. man har lixom ingen att vända sig till. o skäms för att åka ner igen o börja göra illa sig o sånt. :(
Jag vill ha hjälp lixom, om det kanske går, minska ner på skol arbeten o ändå bara få ett litet G. o hjälp att städa upp ordentligt. Hjälp att organisera ekonomin. Hjälp att organnisera o ordna upp allt. Menj ag känner att jag måste göra o klara av allt själv. Jag har inga vänner. O jag vågar inte fråga om hjälp ifrån nå främling heller. jag har murat in mig själv eller nåt sånt… jag har ändå inga vänner. o sånt. jag är mest själv. dom flesta utnyttjar mig…

#5 Du ser livet ur ett svart/vitt perpektiv… Vanligt är att Borderline störningar leder till att man omedvetet stöter bort sina nära och kära. Svartmålar dem…
Detta är inte en insikt som finns nu… Den kommer med tillfrisknandet…
Jag vet inte hur gammal du är - men jag gissar gymnasieålder… Ring växeln till ditt sjukhus och fråga om de har en avdelning som kallas "unga vuxna" Du är för stor för BUP och för ung för vuxenpsykiatrin… Men har de inte "unga vuxna" Ta den hjälp du erbjuds. Den är bättre än ingenting.
Lyft luren och ring… Det gör inget att du svamlar eller gråter… Bara gör det!
Borderline störningar?
jag har tel fobi :/ och det finns inget dom kan göra nu?
jag är 23 år.
Ska kolla lite med min personliga ombud imorrn. ska nog mest gå o sova nu… om man lyckas somna. annars kommer jag hit igen…

#7 Din ålder spelar ingen roll… Det är aldrig försent. Jag bara gissade…
Om du inte vågar ringa - åk till akutpsyk då. Du får bara inte gå och inte göra något alls… Du kastar bort en massa år av ditt liv… Ta tag i det - helst igår…
Jag vet att det är hur svårt som helst att ta det där första steget - men ingen annan än du kan göra det. Ingen kan "gå" åt dig… Det bara är så…
Ring eller åk dit. Hör av dig om hur det går… Du kan PM:a om du vill. Kram/ E
VArt finns det akut psykl här i närheten? Bor i Bollnäs (Hälsingland)

#9 Tja enligt landstingets hemsida ska du ta kontakt med närmaste hälsocentral. Annars ser det ut som att Gävle sjukhus är det som gäller. Det står att man ska ringa 1177 (sjuvårdsrådgivningen) innan man kommer dit.