Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etiketterbehandlingmediciner
Läst 3298 ggr
tjej79
0

tjej79

Var är min sexlust????

äter 40mg citalopram och min sexlust hat totalt försvunnit..har börjar sänka min dos idag till 20mg så får vi se vad som händer..så jävla tråkit och verkligen mer tråkit för min sambo spm jag snart ska gifta mig med..hur ska han orka hålla ut me mig??

HannaM
0

Två likadana och ett liknande fast kortare, är det ok om jag tar bort det korta också?

/Hanna, medarbetare

patti2
0

Jag äter själv inga mediciner, men har hört från vänner som gör det att minskad sexlust är en vanlig biverkning. Men de säger också att de upplevde att denna biverkning avtog när de hade ätit medicinen ett tag och kroppen hade vant sig. Hoppas de är så för dig också.

HannaM
0

Jag hade mer eller midnre inte sex när jag åt antidepp, det är en av dom absolut vanligaste biverkningarna.

Aviendha
0

Av det jag googlat och funnit på andra forum så är det tydligen en mycket vanlig biverkning av citalopram att man får minskad sexlust och får svårt att komma. Iofs gäller det väl många antidepp. Själv äter jag samma men kan inte uttala mig riktigt än, men visst har jag vart mindre sugen sedan starten. Hoppas bara inte att det sitter i. Dock går jag på 20mg/dag.

tjej79
0

Hej ja jag hoppas oxå det avtar har tagit 20mg idag o det känns faktiskt hele kroppen så här snabbt..skakningar,,glömmer grejer,,frossa,,ja hanna du kan ta bort den korta det blev lite fel haha..mvh Cool

evrekaw
0

#5 Man kan alltid be om att få byta sort. Vi får olika biverkningar och reagerar olika. Men om man får oönskade bieffekter ska man tala om det för läkaren, pinsamt eller ej, och be om att få prova en annan sort.

Att ta lägre styrka kanske inte är bra ur det stora perspektivet. Jag är säker på att det finns någon sort som fungerar för dig.

Annars kan jag varmt rekomendera Largiplex. Det finns både som tabletter och kräm på hälsokost. Särskillt krämen är fantastisk, jag missbrukar den totalt… Man stryker på lite några minuter före, sedan blir det varmt och pulserande och man får minst sagt ökad njutning och lust…Flört

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

patti2
0

Kolla tråden citalopram teva någon som tagit?

evrekaw
0

Näej… Men jag är som ett vandrande fass i huvudet angående alla dessa mediciner som hamnar inom gruppen prykofarmaka… Har till och med varit "testpilot" på en som var godkänd i vissa länder men inte enlgt sveriges regler… Det var en hit, en bra medicin som gör sitt jobb utan biverklningar…Obestämd

tjej79
0

patti2 jag tar citalopram teva..

tjej79
0

evrekawSkrattandetro mig jag har försökt me allt både krämer o tabletter..innan åt jag 20mg o då hade jag mycket lust o sen blev de höjt till 40mg o då tappa jag allt..så nu äter jag 20mg igen så får vi se om det hjälperGlad

HannaM
0

På tal om giftemål och om han ska orka stå ut. Min gör det. Vi gifte oss när sexlusten var som lägst, har slutat med medicin sen dess men har fortfarande rätt nedsatt lust på grund av hur jag mår och han är fortfarande kvar. Hoppas du har hittat lika rätt som jag=)

evrekaw
0

#11 Min man får också stå ut med att det går upp och ner på den fronten… pg av mina humörsvängningar…

Tror för övrigt också att den där värsta passionen lägger sig lite i alla relationer oavsett vad… Det viktigaste tycker jag är vänskapen.

Sedan har jag lärt mig att det är okej att ha B-sex också… Det måste inte vara så fantastiskt jämt… Det kan få va lite B. Bättre det än inget alls. Tror också lusten sinar när man får panik över att man inte har något sex… Det blir en ond cirkel…

HannaM
0

Lusten sinar också (i mitt fall) när det inte längre blir regelbundet. När jag har sex oftare så är jag också mer sugen. Så ännu mer ond cirkel, plus då paniken över att man borde och vill vilja.

tjej79
0

heheSkrattandejo det e nog rätt det ni båda säger men han tror ju att jag inte älskar han länge eller jag inte tänder på han längre o det känns skit bull..men han e väldigt förstående o ställer allt upp..jag sa till han igår att jag kan ställa upp ändå o det va inte popolärt sagt hehe..han vet inte att jag är me här men jag bara känner att något privat måste jag få ha..o andra som förstår sig på dettaCool

paronskrutten
0

Jag flyttade inlägget till "Behandling och Mediciner" hoppas det är okej!

Helena

tjej79
0

hej paronskruttGladja det e okej mvh tjej79

evrekaw
0

#14 Varför inte låta honom läsa bipacksedeln där det klart och tydligt står om minskad sexlust, erektionsproblem etc. Då måste han ju förstå att det inte är brist på kärlek det handlar om.

Han kan nog få lära sig också… Som min man… Att mycket kel utan press på samlag faktiskt leder till flera… Han vet att vänta in min signal - försöker aldrig pusha mig. Det har gjort mig mera avslappnad…

Det fanns en tid man drog sig undan fysiskt helt och hållet bara för att man inte ville följderna, fast man mycket väl kan tänka sig att kyssas och kramas…