Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etiketter: behandlingmediciner
Läst 1267 ggr
Tavar
0

Fortfarande ingen bra reaktion

Har fortfarande inte fått någon positiv reaktion på min Cymbalta, har gått två månader och istället för att minska min ångest har det de senaste tre veckorna flugit skyhögt. Blir livrädd när det ringer och klarar inte av att gå i ett rum om det är mörkt. Är lättretlig och ledsen, gnällig och frånvarande. Har inte varit i skolan på en månad och har inte kunnat kontakta min psykolog…

Vet att det kan ta väldigt lång tid innan man får bra resultat av en sådan här medicin men mina föräldrar blir arga för att jag inte blir bättre och det gör allt värre… Har varit hos min pojkvän nästan hela tiden nu men känns som att jag bara isolerar mig. Är dock inte säker på om det är för medicinerna som jag mår så här då jag kännde på mig innan jag började med dom att jag var på väg ner i en jättesvacka…

Jag känner mig så utlämnad när jag inte ens klarar av att kontakta den personen som egentligen ska hjälpa mig…

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

HannaM
0

Usch, vad jobbigt. Dessvärre är det väl så att man i början kan få bakslag men så länge som två månader tycker jag låter lite väl länge. Finns det någon som kan hjälpa dig att ta kontakt med läkaren så du kan få diskutera medicineringen?

Denna kommentar har tagits bort.
Tavar
0

Har frågat min pojkvän och bästa kompis men de är lika förtjusta i att prata i telefon som jag är -_-'' men kommer nog åka förbi idag så ska lämna in en lapp till henne… Får be henne skicka en tid med post eller sms Obestämd kommer ju inte kunna svara om hon ringer…

HannaM
0
Jezzz
0

Ta upp detta med din läkare!!!

Cymbalta ska ha en positiv effekt efter ca 3 veckor… max 4-5… men oftast inte mer än 3.

Har du inte fått positiv effekt av den efter 2 månader, så ka du absolut prata med din läkare. Vissa funkar mediciner sämre eller inte alls på. Andra funkar medicinen på bra.

Kan vara att just Du inte passar med cymbalta, men kanske passar bättre med nåt annat. Det är jättepersonligt vad man passar med.

Cymbalta är en relativt ny medicin, och en av de få som ska ha en positiv verkan redan efter 2-3 veckor. De flesta antidepressiva tar minst 6 veckor.

Kram Jezzz

Tavar
0

Jo, får ta upp det imorgon när jag ringer dit… Verkar inte som att jag reagerar på att inte ta den heller, har råkat glömma ta två gånger men har inte ens märkt något då (idag är en av de dagarna).

Men ska snart börja på en ny utvärdering så om de här inte fungerar kanske jag ska vänta lite med nya tills den andra utvärderingen börjat… Får se vad läkaren säger om den idén