åhåå
hejsan allihopa.
Är inte speciellt aktiv här, men det känns som om jag behöver skriva av mig lite .
Jag vet inte ens vad jag ska skriva, hopplösheten har kommit tillbaks och jag vet inte hur mycket mer skit jag orkar. Känslan av att vara värdelös gnager som en råtta i magen, och jag vet inte hur man får bort det. Mitt humör svänger som en bergodal bana, förlåt om jag bara skriver massa trams, vågar inte riktigt berätta hur jag egentligen känner för folk i min närhet, dom skulle bli rädda och aldrig se mig med samma ögon längre. En av mina vänner försvann i november, när denne och jag var ut, det var jag som ringde och bad min vän följa med mig, och det resulterade i ett försvinnande. Mår illa bara jag tänker på det, skuldkänslor är det värsta som finns. Jag önskar er alla en bra natt, tack för att jag fick skriva lite och om ni läst så tackar jag för att ni tog er tiden.

Du borde varva ner lite ett tag, ta det lugnt och inte ha en massa måsten eller människor runt omkring. Då är det nog lättare för dig att förstå vad du borde göra.
But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

tack tavar, jag får göra det

Träna på medveten närvaro Matilda… Att leva här och nu. Ha tankarna här och nu - inte i det förgångna och inte i framtiden…
Det som har varit har varit - inget du tänker eller gör idag kan förändra det. Det enda dessa tankar gör är att de sänker dig!
Att tänka för mycket frammåt skapar också oro… Hur ska det gå, kommer jag att fixa det? Osv…
Anna Kåver och Åsa Nilsonne har skrivit två mycket bra böcker i detta ämne. "Medveten närvaro" och "Att leva ett liv - inte vinna ett krig." böckerna hänger ihop och innehåller bra konkreta övningar man kan träna på hemma så att man lär sig. Inget svårt eller krångligt. De finns att låna på bibliotek - har de dem inte just där du bor ber du om ett fjärrlån!
"There is nothing more despicable than respect based on fear."