Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etiketterbehandlingmediciner
Läst 1519 ggr
Rocktjejen
0

hur dum får man vara

Kom ifrån ett läkar besök för 1 timme sen ca.*suck*

Har ju varit hos denna sk läkare förut tyvärr.väl där inne så undrar han om jag inte vill ha några andra mediciner än den antidepressiva jag nu tar..orkar ju inte börja återigen med en ny så jag sa nej. Lyrican ska jag sluta med iaf. för den hjälper ej så jag frågade om det inte fanns något annat mot genariliserad ångest ångesten är så jobbig som inatt tex. då kom vi in på Borderline som jag har..då säger denna "nöt" till läkare Borderline är ingen bra diagnos. för det har jag ju aldrig förstått eller?? då frågar han mig om jag inte är bipolär för att jag svänger i min sinnesstämningen.*suck* nej jag är inte bipolär sa jag..då räknar han upp 3-4 olika mediciner som skulle kunna vara tänkbart tyckte han för mig att prova 2 utav medicinerna var mot psykoser och det har jag inte..sen var det litium och då sa jag..nej nej..stopp där..sen nämner han lamotrigin och det har jag ju själv läst o hört att det kan fungera på Borderline personer så det godtog jag ju till sist då…men så säger han det sista innan jag går att man kan få en biverkning som gör att man blir apatisk..JIPPI tänkte jag..precis vad jag var ute efter också..*not*

Kram Eva

HannaM
0

Huh, ibland förstår man inte alls varför en del läkare är läkare, dom verkar varken bry sig eller vara ordentligt pålästa. Visst förstår jag att man inte kan hålla alla fakta och mediciner i huvudet men ma ska vara insatt innan ett besök med en patient. Oftast får man ju inte mer än en halvtimme/timme någon gång då och då.

Hoppas medicinen hjälper och inte gör dig apatisk.

Rocktjejen
0

Tack Hanna!

Ja jag hoppas att den jämnar ut så att det inte är såna djupdykningar som det är och har varit i min sinnesstämning.

Kram Eva