Jag får tvångstankar av zoloft
Hej.
Jag äterzoloft sedan 5 veckor tillbka, är uppe i 100mg och äter mot ångest och nedstämdhet. jag började först må lite bättre men nu har jag fått fruktansvärda tvångstankar om att skada min familj. Kan vakna av detta på nätterna. Detta gör att ångesten blivit fruktansvärd och jag står inte ut. jag vill därför sluta med zoloften. Någon som varit med om liknande? hur länge tog det innan tvångstankarna försvann efter att ni slutat?

Ta upp det med din läkare så fort du kan. Jag tycker inte du ska ha kvar den, jag tycker det är bara elakt att låta någon gå runt med sånna tankar, dessutom är det ju potentiellt sett en fara, jag menar, det kan ju gå så illa att du faktiskt försöker göra något, även om det inte är din vilja.
Har du möjlighet tycker jag du ska kontakta din läkare redan nu för att berätta om det och be att få en plan för uttrappning.
är inte 100 mg en ganska hög dos att ha nu redan efter 5 veckor? Hur snabbt har du trappat upp medicinen?

#0 Kontakta läkare bums. Man kan ibland behöva byta sort för att man får oönskade bieffekter. Ibland kan det vara att man trappat upp för fort. Detta ska dock inte vi här på en sajt avgöra - du måste prata med din läkare!
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
jag började på 25 och s har jag ökat varje vecka. Jag har ätit zoloft tidigare och då fick jag inga tvångstankar så jag förstår inte varför jag fått det ny. har även en oerhörd ångest.
Min läkare säger att jag ska höja dosen ytterligare men jag tycker det känns fel.
#4 Jag tycker att det känns som en väldigt snabb ökning. Kroppen tar ju ett par veckor på sig att vänja sig vid en ny dos.. och i början tar det ca 4 veckor innan man märker av full effekt.. så att du redan har ökat till 100mg är väldigt mycket enligt mig. Kroppen blir liksom chockad… Hur snabbt ökade du förra gången du åt?

Måste bara tilllägga att oftast gör man inte sådant som man har tvångstankar för så sa en läkare en gång till mig iaf. då jag själv hade liknande tankar.Utan dom som gör det är dom som inte ens tänker efter. jag har aldrig gjort någon illa mot min vilja iaf. men jag vet hur hemskt jobbiga tvångstankarna är.
Kram Eva

tycker också det lät väldigt hastigt med 100mg på 5 veckor, men gå till din läkare som dom andra med sagt!