Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettakut-stöd
Läst 1596 ggr
[Lynx76]
1

Hjälp!

Jag har haft ångest i hela mitt liv, men nu mår jag bara sämre och sämre. Tror själv att jag har ptsd och GAD, men vet inte var jag ska vända mig? Käkar efexor och atarax vid behov, men det funkar ju inte. Men läkaren vägrar skriva ut annat.

Nån som vet var man vänder sig för att få hjälp? Akutpsyk? Vad ska man behöva göra för att de ska skriva ut bättre medicin än atarax?

HannaM
0

OJ! det är nog ett ovanligt problem, min erfarenhet är att psykiatrin och alla andra läkare för den delen mer än gärna skriver ut mediciner, efter någon form av "ju mer desto bättre" tänk.

Känner ud dig akut dålig prova akutpsyk, gissningsvis skriver dom inte ut något på stående fot men om dom lyssnar på dig ordentligt kanske dom kan påverka din läkare att göra det eller eventuellt lägga in dig för att få medicin. Det är alltid värt ett försök.

DoD
0

Hej, jag lider också an Ptsd och sjukt jobbig ångest som jag haft bra många år nu, jag har heller inte fått någon bra medesin, jag har en psykolog men den kontakten får jag ändast behålla till sommarn :S hoppas du kan få hjälp och eventuellt hjälpa mig.

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

ritwa64
1

Jag har själv mått jätte dåligt.Det började när jag var 22 år i år bliir jag 45 år. m en jag ger inte mycket för psykologer och läkare. Dom tar den lättaste vägen. Jag skulle vilja att ni läser om BETEENDETERAPI I DATAN.Men snälla skriv till mig vad ni tyckte..Skrattande.För varför döva ner sin ångest med medeciner. Ta till baka ditt liv.Och bli den personen du en gång var.För det är vi värda.Kram

ritwa64
0

jAG kan tänka vilket helvete du går igenom.Jag harv gått igenom det med medeciner sedan jag var ca 22 år. Är nu snart 45år.Jag skulle vilja att di gicktill google och skrev BEROENDETERAPI. Läs där och skriv gärna till mig vad du tyckte om det du fick fram.Varför ska inte vi ha ett lyckligt liv Skrattande Kram ritwa64. PS lycka till. För det är DU VÄRD

Veyla
0

Ja, Atarax är ett under att det är receptbelagt. Den är inget stark och du tar den för att bli lugnare. Frågar du mig (som med har tagit den) så är det livsfarligt att bli lugnare och mer dämpad om du redan har depprission innan. Ångesten blir bättre men depprissionen värre.

ritwa64 är inne på terapi. Jag skulle också rekomendera att du testar terapi. Inte bara just en utan testa allt du kommer över. Läkarna tror att dem är så kecka med sina mediciner. Men dem ser aldrig det riktiga problemet utan försöker göra dig lycklig med piller. Genom terapi kan du förhoppningsvis komma i kontakt med dem riktiga problemen.

lycka till!