ångest ångest ångest
Sitter här och kan inte sova fast jag är så trött så att ögonen går i kors..är orolig för min fysiska hälsa och får lite panik för att sova..ingen har man att prata med mitt i natten heller så det gäller att trösta sig själv och försöka att lugna ned sig så gott det går.Hur sjutton ska detta gå,,ska ju vara på KBT imorgon kl 13 men först ska jag upp kl 08 för o hämta vovven..hatar dessa nätter när man är så ensam och ångest fylld..*suck*

Usch, hoppas det blev lite bättre sen.
ja usch där inte kul.. vet hur det är.. hoppas d blir bättre

Jo dagen har varit bättre trots att jag inte sov något inatt utan först 1-2 timmar på morgonen.Hoppas på att jag får sova inatt bara..
Tack för era svar!
1-2 timmar är bättre än inget =) Förhoppningsvis kan du ta igen det lite mer sen. Kul att höra att det känns lite bättre idag!
Paulina
Ja usch, fy för natt-ångest.! Den tycks bli värre när man bara ligger där och inte kan sova. Och allting är så tyst och det känns som hela världen sover utom jag.
Jag är så trött, så jag orkar inte följa de här tipsen om att titta på tv:n istället, eller läsa. Jag vill vila kroppen och vila ögonen, men ångesten blir för hemsk när jag inte kan sova. Lyssna på en CD-bok vill jag inte heller göra.
Jag vill vila huvudet också , även om jag inte somnar.
Och dagen efter ska vi inte tala om. Som tur är brukar det vända på 2 nätter, för till slut så somnar jag av ren utmattning.
Hoppas du fick sova mera i natt.
Kram isa
Hej, Eva!
Hur har det gått för dig med KBT:n har du kommit igång som planerat?
Lite nyfiken på din känsla av det,
även om det ännu bara är i inlednings skedet.
*Kram*
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta

Hej Melissen!
Jag har 10 behandlings sessioner med min terapeft/psykolog ,jag har nu gjort 7 sessioner med henne så på den 10:e så ska hon göra en utvärdering och säga om hon tycker att KBT passar mig och mina problem antar jag.
Det går förvånadsvärt lätt att prata med henne..jag ahr redan fått en hemläxa och det är att skaffa mig /låna en bra avslappnings skiva.Sedan även också skriva ned när jag får en panikattack,vad som utlöste den vilken tid på dygnet och vad jag gjorde för att häva den.
Och jag känner mig verkligen mogen för det här och det känns bra också när jag är hos henne och pratar.
Kram Eva
Vad skönt att det funkar hos din psykolog att du kan prata lätt med henne och att det känns bra.
Roligt att höra, att KBT:n tycks hjälpa också. Stämmer det eller har jag missuppfattat? Vad tycker du själv?
kram isa
Hej igen, Eva!
Spännande och roligt att läsa det du skriver
Tror en bra relation till terapeuten, att "personkemin" stämmer är en viktig ingrediens om det ska kännas rätt och ge en positiv känsla inför det hela.
Fattar jag det rätt, att dessa 10 sessioner är en slags koll inför den kommande KBT:n för att se om det är en lämplig terapiform?
Undra i så fall om det brukar vara så eller om denna terapeuten var ovanligt noggran. *nyfiken igen*
Lycka till Eva!
be att få göra HAD självskattningsskala på ångest/depression.
jag har gjort det och jag vart chockad.
jag ligger:
13poäng av 20 på depression= måttlig deppression
18 poäng av 20 på ångest=svår ångest.
HAD testet har nog din terapeft/psykolog/kurator.

Sorry Citronmeliss jag har glömt o skriva ser jag.
Ja det stämmer att det görs en koll, utvärdering efteråt för att se om kbtn är en lämplig terapi form för mig.
Jag vet ärligt talat inte om det går till såhär men tror nog att det är samma för alla.
Kram Eva
Hej Eva, inte behöver du ursäkta dig.
Själv är jag inte så mycket bevänt med för tillfället. Läser och glömmer sen lika fort, tror jag! (medveten förträgning kanske eller omedveten?
)
Okej, då hoppas jag att det visar sig att KBT är lämpligt för dig, efter att du utvärderats!
Skulle vara kul att höra hur andra fått gå till väga, om det varit samma för dem!
Kram

Jo men jag har svarat dig i dom andra trådarna men glömde visst denna såg jag.
Nej man är ju lite upp o ner o gör så gott en kan..Samma här läser o glömmer lika fort..så även med allt annat runtomkring mig just nu..
Ja jag tror att det kommer o bli bra till slut,det kommer o vara tufft det vet jag med mig.men jag ska banne mig igenom det jag vill ju kunna fungera ute i samhället.
Ja det skulle vara kul o höra tycker jag med.
Önskar dig en skön helg
Kram Eva
Önskar dig en skön, gärna solig vårhelg!