ångest fråga
Är det någon som har tryck över bröstet hela dagarna ??

Inte jämt och ständigt, men ibland, vissa dagar, vissa stunder - det varierar i förhållande till mild eller stark oro/ångest…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Ja, just nu t.e.x! Det är alltid så på det sättet som min ångest börjar, då kommer den "smygande" med ett kraftigt tryck över bröstet.
tack för era svar. Känner dagligen även en klump i halsen, har ni också kännt så ??
klump i halsen har jag ibland, eller rätt ofta faktiskt som det är nu
När jag har tryck över bröstet och klump i halsen kan jag nästan alltid få bort det genom att gråta ut.. släppa ut alla känslor..
#5 Men vad gör man när man inte kan gråta? Hur man än försöker trycka fram det.
#6 Jag kunde inte heller gråta. Grät inte på år.. sen en dag exploderade det och jag grät dygnet runt i säkert 3 veckor.. men jag vet inte hur jag skulle ha fått fram det om inte kroppen gjort det åt mig..

#6 Har heller aldrig varit bra på att gråta… Men har kommit vidare i alla fall. Jag tror att det varierar från en person till en annan… Det behöver ju inte vara något man behöver gråta ut över som ligger bakom ångest och oro. Och är det inte så är det inte lätt att få fram några tårar heller…
"Lätta på trycket" kan inte bara göras genom gråt… Min favorit är att åka och tvätta bilen. Sitta kvar inne i bilen medans maskineriet och vattnet sputar… Där inne i bilen kan jag vråla och skrika allt jag bara orkar utan att någon hör eller ser… (min man menar dock att det säkert finns någon övervakningskamera där inne så att personalen på macken kan se min dårskap,,,,) Men det bjuder jag på i så fall…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Jag brukar skriva ner på ett papper rakt upp och ner jag bara skriver utan att sätta punkt eller komma tecken..såhär kan det se ut tex. smärta,ont ,ångest,ledsen, hatar mig själv osv.
Har inte så ofta tryck i bröstet medn just den här klumpkänslan som om något sitter i halsen.
Kram Eva