ångest efter panikångest
Hej. Är det flera än jag som efter en panikångestattack får kraftig ihållande ångest efter attacken har släppt?
Så var det inte i början, då fick jag mina panikångestattacker och sen var det över och klart liksom. Även om de alltid är mycket kraftiga, ( äter ingen medicin för/mot det ) så tycker jag att det blir ju ännu jobbigare nu, när det inte är "klart" efter attacken.
Jag får kraftig ångest som sitter i, i flera timmar, resten av dagen/kvällen eller i flera dagar.
Usch! Är så trött på det här. Kan det aldrig gå över nån gång????
Jag tror faktiskt aldrig att jag vart "bra" efter någon panikångestattack, alltid haft en stark oro/rädsla/rastlöshet kvar i kroppen i minst några timmar så jag har inget att jämföra med.
Paulina
Måste hålla med föregående talare. Precis som ångesten har en tendens att stegra sig uppåt innan en panikångstattack (ibland kan den stegra i flera veckor för mig innan det bryter ut) måste den få sin tid att ebba ut efteråt.

Jag får ångest efteråt. Eller snarare har kvar. Den tonas sakta ut, eller byggs på igen till en ny attack. Varför vet jag inte.
#3 Det där känner jag igen. Jag menar att det kan byggas på igen och börja om till en ny attack. Det är hemskt! Den attacken brukar bli värre också tycker jag. Kanske är det för att jag stressar upp mig själv så mycket för att jag känner att "nu börjar det igen " och "helvettet släpps lös igen " liksom….usch och fy!!
Som väl är, så har den grejen bara hänt ett fåtal gånger. Men det är verkligen inte trevligt att få flera panikångestattacker i rad, för det är ju det som händer.
Min psykolog har sagt att det är inte ovanligt. En klen , men liten tröst i alla fall.
Kram isa