OT- träning
Man ska ju må bra av att träna så nu provar jag den varianten. Min man utbildar sig till sjukgymnast och dom har just nu en uppgift där dom ska göra ett träningsprogram för sig själva och någon när eller kär med mål och planering och uppföljning och tester och hela kittet. Jag är hans försöksperson och oj oj oj vad han kör med mig. Förutom mina två vanliga handbollsträningar ska jag styrketräna två gånger i veckan och något annat en gång i veckan. Tillexempel löpning eller jympapass.
Är inne på tredje veckan nu och jag är alldeles inne i det. träning jämt och träningsvärk lika ofta=p Om jag mår bättre? Njae inte psykiskt men åh så skönt det är att äntligen orka saker igen.
Hur ser det ut för andra? Tränar ni? Mår ni bra av att träna? På vilket sätt i så fall?

Jag tranar 3 ganger i veckan nu (har inte lyft ett finger sedan jag var 12 ungefar) och mar otroligt bra! Tar verkligen livet med en klackspark och kanner att jag antligen kan sova ordentligt (aven om sa inte ar fallet just ikvall) och har ork att ta tag i saker. Nu har jag visserligen tagit mig ur min depression for ett par ar sedan, men mar annu battre nu nar jag tranar.
Ska forsoka fa med pojkvannen pa nagra pass ocksa da jag marker att han mar battre av att rora pa sig ocksa :) Hans rygg varker inte lika mycket och han mar bra av att komma ut sa att han far mindre tid att "alta" saker som far honom att ma daligt.
// Amanda
Jag avskyr att träna. Det enda som kanske kan misstas för träning är när jag går mina tre trappor upp till lägenheten. Egentligen borde jag, jag skäms över att ha förlorat all kondition och magrutor jag hade för 5 år sedan, då jag konstant jobbade och slet med kroppen hemma.
Men jag hittar aldrig något som är kul, som kan motivera mig att fortsätta. Det enda som "duger" är att simma, men jag åker mer än gärna skoter, skidor, snowboard, pulka, vandrar i fjäll och skog. Sånt är kul, verkligen. Men är jag på friskis och svettis stirrar jag på klockan varannan minut och hatar varje sekund.
Men jag skulle behöva det, småkrämpor jag aldrig haft får jag nu, och jag har ju inte samma flås som förr.
Paulina

#2 Du får simma… i… badkaret? Eller helt enkelt promenera kanske? Det är ju mycket bättre än ingenting.
Haha, i badkar hade vart en syn värd pengar i american funniest homevideos =) De ska finnas ett badhus här i Skara, ska bara lyckas lokalisera det. Det blir ju några småpromenader med illrarna, men inte så långa. Dock som du säger bättre än inget. Motivationen är ju det värsta..
I sommar kommer jag dock få motion via jobbet, hemtjänsten brukar innebära några kilometer gång varje dag.
Paulina

#4 äh finns ju en liten å som flyter där nedanför skolan. Bara att smörja in sig i vaselin och hoppa i=)
#5 Huvva.. Den är ju väldigt inbjudande med sitt lortbruna vatten, skräp och annat gegg ;)
Tack vare dig Hanna så har jag förhört mig lite och lykats lokalisera badhuset! =) Ska nog banne mig simma några längder inom kort. Fortsätter jag med det så är det din förtjänst/dåliga inflytande som fått mig in på banan ;)
Paulina

#6 haha mitt fantastiska inflytande=p Lycka till i alla fall.

#7 Prova vattengympa! :)
// Amanda