OT. Håll tummarna för mig
Som vissa här inne redan vet, så kommer jag inte speciellt bra överrens med min far.. vi bråkar så fort vi ser eller pratar med varandra ungefär..
Så nu när jag väl har fått jobb som faktiskt funkar hyffstat bra, skrev jag in mig på vätterhem, för att hyra lägenhet genom dem..
och för två veckor sen fick jag ett erbjudande om en 2a på 60kvm.. och igår var jag och tittade på den, den var/är underbar!
Så håll tummarna för mig att jag får den, att jag och pappa slutar bråkar och att allt psykiskt illamående slutar..
Jag håller tummarna stenhårt för dig!
När får du reda på om du får lägenheten?
Hanna

Lovar hålla tummarna för dig! Berätta hur det går bara 
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Jag håller tummarna för dig, hoppas verkligen att du får lägenheten.
Får flashbacks när du talar, innan jag flyttade hemifrån så kunde jag och min pappa inte säga ett endaste ord till varandra. Flyttade när jag var 16 år och därefter blev förhållandet till min pappa mycket bättre.

#4 Bara gör det… Att gå och dra på det så att du ska må dåligt i veckor för det är det inte värt… Tänk på dig själv…
Lycka till 

Du vågar! Kram på dig! 
#4 - Grattis! 
Hanna

Så kul! Flytta hemifrån var underbart för mig. Dessvärre bleir det aldrig någon ordning här, har tänkt måla om sen vi flyttade in för drygt två och ett halvt år sen

#9 Hi hi, har bott här i snart sex år… Å inte är det klart här heller… Man har en massa ambitioner och sedan kommer livet mellan 
Hade tänkt berätta igår, hjar inte varithemma på en vecka ungefär hos honom.. efter fem minuter var det bråk mellan oss så jag höll tyst..
Hur ska jag kunna berätta om vi bara bråkar efter 5min?! vill ju säga det till honom på ett bra sätt, inte när vi bråkar med varandra…
Men men vi ska troligtvis åka till farmor snart, funderar på att säga det då.. för då är han lite lugnare.
#9 Skulle kunna tänka mig mig att det blir någonting liknade hos mig.. fast med tapeter.. de måste bytas enligt mig, vätterhem tycker nog inte samma sak.. men det löser sig.. sen ;)
Tack alla som höll tummarna.
Lägenheten är nu min från och med 1april, och pappa vet. Han blev inte så arg eller sur som jag trodde, men antar att han har känt på sig det hela efter en veckas snack om hemförsäkringar och dyl..
så nu känns det helt underbart och jag kan äntligen börja om totalt med mitt liv, kanske de flesta svackor, bråk, ångesttankar och likande försvinner nu.. när ingen tjatar, bråkar eller skriker längre!

Underbart! Är glad för din skull!!! 

Vad kul! Hoppas det kan ge dig lugn.
Vad roligt! Hoppas det hjälper dig =)
Paulina
Grattis till lägenheten! Det måste kännas som en stor befrielse för dig! Hoppas du får lugn och ro där.
Jag funderar på om någon har drogat min far..
Har varit hemma i tre dar i sträck nu, utan när jag jobbat då..
men i vanliga fall brukar jag och min far vara i stort bråk efter 10min.. nu har vi bara sagt snälla saker och han berömde mig tom igår
det är nästan aldrig hänt tidigare!!
Någon har bytt ut honom, och jag gillar honom mkt mer så som han är nu! 

#17 Det där är rätt vanligt… Jag bråkade som bara den med min pappa - men efter att jag flyttat - så vi inte gick varandra på nerverna - blev allt mycket bättre!
Bara njuuut av friden! 

Underbart! 
Jag är rätt säker på att man kan begära en utskrift av jornalerna. Prata med psykolog/läkare/vad det nu är så ska det nog fixa sig.
Vad kul att höra om din pappa! Förhoppningsvis så håller det i sig och ni kanske kan få en annan, och bättre relation med tiden utan alla uppslitande bråk =)
Paulina

#21 Du har rätt till dina journaler. Dom ska ge dom till dig om det inte är så att dom kan anse att du tar skada av att läsa det. Tycker läkaren det måste ett beslut fattas i länsrätten (tror jag det var) för att fastställa om läkaren har rätt.
Ta kontakt med sjukhuset eller behandlande läkare för att fråga var du ska begära ut journalen.

#23 Bara en liten passus… Är det inte så att man inte "helt" kan få ut sin journal - att det man får är kopian och att de alltid behåller orginalet?
Detta om frågan gällde, att så att säga, "få bort" det som står skrivet om en…

http://www.1177.se/artikel.asp?CategoryID=35111&Preview=
Om att få ut sin journal
http://www.1177.se/artikel.asp?CategoryID=35109
OM hur journalen ska sparas

http://www.1177.se/artikel.asp?CategoryID=35112&Preview=
Om eventuell förstöring av journal

#26 Då finns alltså möjlighet till totalradering… Underbart! Jag som trodde vi levde i den trista tidsåldern där begreppet "dataskugga" även innefattade journaler…
Kan bara tänka mig allt tok som måste stå om mig de nästan tio år som gick innan jag fick rätt hjälp och diagnos… Hu!!! Det skulle man ju vilja radera…

#27 jo om man har bra skäl så=)
Åh tack HannaM för länkarna :D
Fast jag har en till fråga… journaler, är det samma journal som finns överallt? Säg att jag behandlas på akuten först, sen blir jag skickad till vårdcentralen, psykakuten och sedan öppen psykvård.. är det samma journal som cirkulerar runt mellan dem då? Eller skriver varje ställe en egen ny, som bara finns där? 

#29 här har i allafall inte den vanliga akuten kontakt med psykiatrin, eller dom har inte samma journalsystem. Däremot händer det att dom på akuten frågar mig om dom får skicka journalkopia från besöket till min behandlande läkare.
Här har alla psykiatriska mottagningar samma journalsystem så om jag kommer in på psykakuten vet dom vad vi pratat om på mitt senaste samtal i öppenvården och min behandlare vet om jag besökt psykakuten.

Och ett tillägg, när jag ville ha ut journal från den psykiatriska avdelning där jag låg inne var jag tvungen att vända mig till det sjukhuset, öppenvården kunde inte ge mig den.