hjälp
hej jag e 23 år tjej som ingen kan säga vad jag har men vad jag sj känner blir jag lätt arg o när jag är det så kan allt hända slås o det… försöker ta det lugnt. och så är de så att är jag ute o det blir rörigt med folk lr liknaden så kan jag knappt andas faller ihop o försvinner vad jag har hört så tappar jag helt kontroll på min kropp slår mej sj o kan ej vara stilla… vill ha råd av nån som har något liknade orkar ej berätta allt nu…
Hmm, svårt att säga vad det kan vara, men det påminner starkt om något neuropsykiatriskt. Kanske du ska bolla över frågan till www.bokstavsfolk.ifokus.se
Nu menar jag inte att det behöver vara något sådant, men det är väl värt att kolla upp. Det du beskriver påminner mycket om min dotter och hon har Bl.a ADHD som ger såna symtom. De med ADHD finner du dit jag givit dig länken (hos bokstavsfolket)

Du har om jag förstått det rätt kort stubin och svårt att kontrollera vad du gör när du blir arg? Och när det blir rörigt tappar du kontrollen? Har jag förstått rätt då?
Jag har problem som till viss del är lika. Jag kan smälla fort och blir lätt uppretad och arg men det går också över fort igen. Jag har däremot inte problem med att kontrollera min handlingar när jag blir arg, eller i alla fall inte större problem då än annars. Jag reagerar inte med våld men pratar ofta utan att tänka först och kan reagera väldigt spontant på en del saker.
För mycket folk och röriga ställen är fullständigt hopplösa för mig, jag får panik och blir hyperstressad och det snurrar bara i hjärnan. Jag blir antingen totalt passiv eller så slår det över i rastlöshet som får mig att vanka och havspringa runt.
Om det är liknande ditt eller inte vet jag inte. Jag hade tyvärr lite svårt att få en bild av dina problem. Känner mig lite seg så här på kvällskvisten.

Och för att hålla med #1, jag har adhd och tycker det du beskriver drar åt det hållet men det är svårt att säga något egentligen av den korta beskrivningen.