Kuratorn
Hejsan!!!
Undrar bara hur en kurator kan bjuda en patient som känner av panik ångest på kaffe??
Ångesten steg ännu värre. Märkte detta när jag kommit hem. Ringde min vännina och berättade vad hon gjort. Hur Kunde hon vara så dum??
Rosamunda.
Ja.. det var ju ett dåligt beslut, men alla reagerar nog inte som du gör av kaffe.
Helena
Lite dåligt tänkt var det kanske, men faktumet är ju att det ändå finns de som faktiskt blir lugnare utav kaffet.
Det positiva är att du vet hur du reagerar på det, så då kan du ju kanske försöka undvida det =)
Paulina

Ja eftersom du var mitt i en panikattack så var det ju inte särskilt smart gjort.
Detta var väl innan du visste att du reagerar på kaffe om jag inte minns fel ?? annars hade du ju kunnat tacka nej.
jo men jag visste inget innan, märkte det efteråt att det blev värre. En bekant berättade att koffin ej är bra vid panikattack

Hon kankse ville vara vänlig och bjuda dig på en kopp kaffe.
.det är inte alla som gör det trots allt. och som någon annan sa..det är inte alla som känner eller påverkas utav koffeinet..jag kan göra det om jag druckit p å tok för mycket kaffe..då kan jag känna av panikångest..
Tycker själv det borde vara allmänt känt nu av läkare mm att koffein kan bidraga till ökad ångest…
Besök mig gärna på Ronias matte
Jag tycker också det var dåligt av din kurator. Dåligt och okompetent. För som sagt, det är känt att koffein kan bidra till ökad ångest.

…Man får väl ändå utgå ifrån att kuratorn inte avsåg att vara elak…
Det är mänskligt att fela - en kurator är också en människa…
Det viktigaste är väl att nu vet du att kaffe inte är bra för just dig om du får en panikattack… Själv reagerar jag inte alls på kaffe…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."