Domningar i ben
Någon som får domningar i benen vid ett ångestanfall? Jag får ibland så att jag inte kan röra benet, oftast bara i höger. Det är helt förlamat. Det går över efter en stund men väldigt obehagligt. Inte så lätt att gå eller köra bil i sådant läge. Är även diabetiker, vilket också kan ge domningar i benen. Vet ibland inte varför det domnar.
Muskel och nerv-kontroll främjas med magnesium, tar du något tillskott?
Helena
Nej inte just nu. Ska kanske börja med en kur med magnesium igen.
Jag tror att det kan hjälpa faktiskt :)
Helena
Tack för tipset, skall genast testa.
Japp, och skyll inte på mig om det inte fungerar ;) Lycka till :)
Helena

#5 - haha.
//Wizy
Magnesium fungerade inte så bra. På julafton när jag skulle iväg, domnade mina ben så att jag knappt kunde gå. Fruktansvärt hemskt.
Finns det ingen som känner igen sig?
Kan det vara neurologiskt? Tappar du känsel oxå? Du kanske skulle prata med en läkare om din diabetes och dina domningar. Det kan ju faktiskt bero på många olika saker, som t.ex nerver som hamnar i kläm eller så kan det ju oxå tyvärr bero på MS vilket jag inte hoppas. Trodde själv ett tag att jag kunde ha detta. Nu tror jag det beror på fibron som jag fick efter ett diskbråck som oxå fick mitt högra ben att tappa kraft och känsel.
Kan säkert vara neurologiskt, men det kommer oftast när jag spänner mig och får ångestanfall.
Ja, det är ju märkligt. Men med ångest kan man ju få alla möjliga konstiga symtom
Tycker du ska kontakta läkare för att utesluta andra eventuella sjukdomar för säkerhets skull
om du ofta spänner dig så kan musklerna vara irriterade och lite svullna/ömma. Då hamnar nerver i kläm om du spänner dig. Men eftersom du är diabetiker så skulle jag råda dig att kontakta läkare.
Mvh Tassy
Symptom på en panikattack är bla: Stickningar/domningar i händer och fötter. Tar jag en lugnande så går det kvickt över.
Det har inte med min diabetes att göra. Den kan också ge domningar, men de försvinner inte av en lugnande tablett.
Får jag domningar har jag oftast druckit för lite vatten. En enkel grej att prova
#7 Min man får domminigar i benen ända upp till låret , men då har han suttit still ett tag, det är hemstk jobbigt för det gör ont oxå. Han tar magnesium tabletter och det hjälper lite, dommningarna kommer inte så ofta nu.Han vet inte vad det kan vara som gör detta det ända är att i det benet som är värst har han opererat för länge sedan.
#12 Det kan sticka , i mina händer och fingrar vid en panikattack. Och ganska mycket också. Det känns som båda händerna "somnar" fast det sticker mera.
Stickningarna försvinner inte förrän jag har lugnat ner mig, med andra ord, när den värsta panikattacken är över. Att dricka vatten är bra, men det hjälper inte mot stickningarna, Men det lugnar mig lite .