PTSD - byebye
Det är nu ett faktum. Jag är så gott som frisk från min PTSD!
Mardrömmarna finns inte längre, flashbacksen är så gott som bortblåsta allt går åt helt rätt håll!
Men istället får jag väl säga välkommen till GAD och social fobi istället.
Jag har de senaste månaderna känt som om det varit något 'mer fel' på mig. Jag har inte kunnat sätta fingret på vad det var, men det har legat där. Jag har känt mig onormal med mina tankar och min överdrivna oro för allt.
Nu har jag fått det svart på vitt. Jag känner mig inte hemsk längre.
Jag har fått en otroligt bra psykolog. (äntligen!!!) Jag tror verkligen att det här kommer bli bra.
Hon lägger upp saker på ett sätt som passar mig perfekt. Lite skillnad från de tidigare jag haft. 
**Är det några här som lider av samma diagnoser som kan berätta lite om hur ni 'jobbar' med er själva och era diagnoser? Något tips?
**Det här är helt nytt för mig.
Jag ville bara skriva av mig lite.
Jag bifogar en bild på min lilla Quila som gör mig så lycklig och lugn.
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

ptsd har jag ju, men den väcks bara upp i specifika situationer, som tex. vid vissa läkarundersökningar, när jag befinner mig i ett hjälplöst tillstånd, går inte att prata vettigt till mig då, för att få mig lugnare.
Trots kraftiga lugnande medel, har jag ändå lyckats med att slå bort all personal, omkring mig, mindes ingenting efteråt.
Kan också reagera med att "stänga av" vid tex. påhopp eller kränkande behandling.
Jag har heller inga mardrömmar eller flashbacks återkommande längre.
Men visst händer det att någonting i vardagen, väcker upp gamla minne.
Nu har jag dock vant mig och tittar mer intresserat på det som väcker känslor i mig, förstår då att det har någonting att lära mig.
Om GAD vet jag ingenting, så förklara gärna, vem vet, kanske har jag också det, social fobi, javisst, men bara om jag känner att folk är taskiga eller dömande, annars är jag världens mest social människa.
jag lider av generellt ångestsyndrom och äter ssri preparat mot de. Vid senaste besöket så fick jag även lycra utskrivet. Lycra är tydligen ett läkemedel som gärna skrivs ut vid GAD. Efter att ha läst tråden om medlemmar som har ätit lycra så blir jag snarare rädd än lättad av att fått denna medicinen. Vet inte om jag vågar fortsättta att äta den, kan instämma på symptomen yrsel och eufori. Jag träffar en terapet också men hennes engagemang går att diskutera.

Vad bra att du fått en bra psykolog!! 
Halva slaget är vunnet om man bara får bra och rätt hjälp!
Jätteglad för din skull!
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Jo verkligen! Varje gång jag nämner att jag har dragit ner på medicinen blir hon arg. Hon tycker inte det är något problem att äta dem hela livet. Hade tänkt få bukt med mina problem genom förändra tankesätt osv. men hon tycker det är lättare att döva problemet med medicin. De får säkert provision när de skriver ut läkemedel av pfizer
För att må bättre har jag (utan psykologens "hjälp") bestämt mig för att ta tag i saker direkt och inte vänta. Jag försöker även äta bra och regelbundet samt att träna för att minska rastlöshet och myrkrypningar. Har två böcker som jag brukar hämta kraft ifrån den ena heter "det kan bara bli bättre av bill O´Hanlon" och den andra heter "Fri från oro, ångest och fobier av Maria Farm Larsson & Håkan Wisung". De är böckerna är ok och den sistnämnda är uppbyggd på ett kognetivt sätt.
det här är lite av det jag brukar göra och använda mig av för att må bättre. Men som sagt så äter jag ju även medicin mot det.
lycka till