Hejsan alla "Glada"
Hejsan!
Någon som kan lösa min situation?
Fick grym ångestattack igår, var rädd att jag skulle komma tillbaka i ett tillstånd då jag snetände på gräs för 2 veckor sen! (Aldrig mer). Eftersom det var första gången jag rökte ordentligt blev jag givetvis väldigt rädd.
So heres the deal.
I går fick jag som sagt världens ångestattack och nojade som fan! Trodde jag skulle hamna i psykos jag var helt borta men ändå vid medvetande hur galet mitt beteende var.
Mina fötter började kännas väldigt konstiga och domnade på något vis. Idag i morse hade jag också ångest och mina fötter är fortfarande domnade!
Jag tränar lite på fritiden och äter gainer och gått upp 4 kg på en vecka! 57 till 61 kg. Pendlar 20 mil varje dag och sover rätt dåligt, väldigt stressad eftersom mitt arbete är provisionsbaserat!
Vad är det för fel? finns det koppling mellan gräset och min attack? Kommer jag få återfall? vad ska jag göra? vad är det för fel på min fossingar?
Tack på förhand
MVH
Pontus Ekström
Nu har jag ingen koll alls på hur det blir med gräs inblandat, det borde de ha bra koll på inne på beroenden. Men får jag gissa så kan det ha en koppling, det vore väl inte omöjligt.
Vissa menar vad jag hört att panikångest (som det lät som att du fick) ofta kommer tillbaka efter första attacken, till viss del för att man inte vill ha den igen och oroar sig för det. Fossingarna kan vara helt normala, det kan hända alla möjliga saker med olika kroppsdelar när man får en ångestatack. Domningar är inte helt ovanliga.
Själv känns det ibland som om jag har en elefant på nyckelbenen och övre delen av bröstkorgen, eller att jag kvävs för syret tar slut.
Förstår att du är stressad över jobbet. Arbetade själv som säljare, och hade en hög garantilön, men grät varje dag innan jobbet och sov ruskigt dåligt. Tyvärr bet jag ihop och fortsatte tills jag blev sängliggande och stirrade ut sprickor i taket i några månaders tid.
Nu är det ju inte helt säkert att det var panikångest, det är bara en högst personliggissning från min sida. Är du orolig så kan du ju alltid söka läkarvård och förklara läget så kan de kanske hjälpa dig. Men kanske bör du söka hjälp, för samtalsterapi kan kanske hjälpa dig med stressen och ångesten.
Paulina

Det är inte för inte det finns något som kallas "haschpsykos"…
Att använda droger är aldrig bra… Är man dessutom i obalans redan innan tror jag risken är än högre att man bara spär på eländet…
Låter som panik-ångest… Det finns hjälp - Sök hjälp!
"There is nothing more despicable than respect based on fear."