biverkning av Lyrica?
Jag började med Lyrica igår kväll 1 tablett och har tagit 1 på morgonen nu också. Jag upplever att jag blev tät i halsen nu några timmar senare efter tabletten. Och fick naturligtvis panik på det då också så att jag börja o hyperventilera. så frågan är om jag vågar att ta en tablett till ikväll. det står ju om allerigska reaktioner. är det någon annan som har upplevt det så med lyrican att ni får en klump i halsen och det blir som ett lock som lägger sig på när man ska andas? hoppas att ni förstår vad jag menar.
Kram Eva

Har inte ätit dem, men gå in på fass på nätet. Ibland står det mera och mer utförligt där än det gör på bipacksedeln. Man kan även ringa apoteket och fråga - de har tillgång till mycket information och är betydligt lättare att få tag på än en läkare…
Hoppas det löser sig 
"There is nothing more despicable than respect based on fear."

tack evrekaw!
Jag vet inte om paniken kankse gjorde det värre men det har lugnat ner sig lite iaf. för jag tog ju en lugnande då jag kände att jag fick panik.Jag får se om det blir likadant ikväll då jag kankse är mer lugnare också.för jag var nog lite uppstressad när jag kände det som så förut.
Tack! goa du för att du svara..det betyder mycket

apoteket har ju något nummer man kan ringa dygnet runt om du blir orolig.
0771-450450 är nummret till Apotekets dygnet-runt kundtjänst där de ger svar på frågor om läkemedel.
Annars så har du ju sjukvårdsrådgivningen. Kan det vara 1177 dit?
Paulina

Det var en panik attack jag fick i fredags + att jag hade en klump i halsen innan har jag kommit på så här i efterhand.
Men eftersom jag hade läst om alla biverkningar om Lyrican innan så satt det liksom kvar i huvudet och när jag då kände den här klump känslan i halsen så trodde jag att det berodde på lyrican ock så var hela karusellen igång.
Klok man kan bli i efterhand va
Kram Eva
Haha, ja det är ju då klokheten kommer ;) "Tur" att det inte var lyrican som gjorde det iaf.
Paulina

Här behöver vi int alkohol eller andra starka saker för vi har ju Lyrica..Usch det här var det värsta jag ahr varit med om..jag var hög förut/berusad gick på stan och skulle försöka att koncentrera mig på att hitta en present till mitt ex.min ni kan ju tänka er hur det gick. Jag var ju totalt väck fick panik o tog en xanor resultatet blev ju att jag blev mer trött och drogad..fy sjutton vilken otäck känsla ,titta mig i spegel förut och pupillerna var som knappnåls ögon sen så sa dottern att jag sluddra i telefonen. Jag började med 75 mg 2 ggr dagligen i 1 vecka. det var hur lugnt som helst. Men när jag igår började med 150 mg 2 ggr dagligen. det var då det tog fart.
Aspie! kände du av det såhär för du åt ju lyrica ett tag.
Fatta att det är hemskt när du inte hänger med vad andra pratar om utan du verkligen får anstränga dig för att förstå..