Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettmin-egen-berättelse
Läst 1454 ggr
[LucyInTheSky]
0

Att börja jobba igen..

Nu har jag börjat söka jobb.. Vet att chanserna är små att få något, men ändå.. Paniken finns där, tänk om jag inte fixar det denna gången heller.

Men jag är tuffare nu.. Någon gång måste man upp på hästen igen.Och eftersom jag blev nekad hjälp av försäkringskassan om arbetsträning finns inget annat val.

Rocktjejen
0

Förstår din oro där faktiskt.Försök att inte ha allför stora krav på dig själv om hur du ska fixa det eller ej,utan utgå ifrån att du gör så gott du kan.

Hemskt när FK sätter sig på tvären sådär,brist på empati för utsatta människor.Fast det är väl egentligen regeringens fel.

*håller tummar och tår för dig tjejen*

Du ska se att det går braGlad

Kram Eva

evrekaw
0

Jo… De är inte kloka nuförtiden på FK. Man ska nu inte önska någon något ont - men jag hoppas vår nuvarande regering förlorar i nästa val…

Har själv varit i nästan samma sits, bara det att jag har ett jobb men hade varit sjukskriven länge och tvingades gå tillbaka snabbare än vad som kändes ok…

Hursomhelst har jag nu jobbat deltid ett år drygt och det har faktiskt fungerat! Kanske för att jag tänkt på mig själv och lyssnat på min inre röst mera. Inte tagit på mig mer att göra än vad som nöden kräver - vill nån tycka att jag är lat - så var så god! De vet inte vad jag kämpar med och att detta för mig är något jag borde få bragdguld för.

Tänk snällt och positivt om dig själv. Älta inte dina dåliga dagar eller misstag - älta istället de bra sakerna du lyckas med!

För mig är varje morgon jag kommer till jobbet i tid en seger och varje slutförd arbetsuppgift, hur banal den än var, en seger…

Lycka till - du fixar det!Glad

"There is nothing more despicable than respect based on fear."