Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etiketterbehandlingmediciner
Läst 2054 ggr
catlins
0

Xanor / Stesolid

Vet att en här åt båda delarna och nu i veckan ska jag känna mig för lite vad som verkar bäst på mig. Skulle gärna vilja höra om andras erfarenheter vad som fungerat bäst mot panikattacker. Har för flera år sen ätit bara xanor, sen blev det bara stesolid. Nu när jag mått så dålig av medicinbytet (fr. efexor till fontex) så fick jag xanor igen men vet inte om den gav nån effekt direkt.

Vet även att det är så olika från person till person vad som fungerar bäst men vill ändå veta lite om er andra som kombinerat dessa mediciner. Idag provade jag endast stesolid igen. Imorgon ska jag prova ta xanor på morgon och stesolid på dagen.. ja vad gör man inte för att slippa de hemska västa attackerna. Trodde nog aldrig jag skulle må så här dåligt igen Gråter

Besök mig gärna på Ronias matte

Rocktjejen
0

Jag har upplevt att xanor inte har tagit bort en svår panikattack,men då spände jag mig också något fruktansvärt så sen när jag slappnade av någorlunda kom effekten.

Men det kan ju även bli så att man blir tolerant mot medicinen så att till slut hjälper den inte lika bra.

På mig funkar inte stesolid den tar inte ens bort toppen utav panikångesten.

Men det är ju så olika som med allt annat

catlins
0

Tolerant mot xanoren har jag nog inte hunnit bli än, bara ätit den ett par veckor.

[aspie]
0

Tar ni Xanor dagligen och regelbundet eller bara vid behov?

catlins
0

Dagligen nu när jag har det som jag har det - förra vändan tog jag det oxå dagligen. Lika med stesoliden.

Rocktjejen
0

Nej så snabbt blir man ju förstås inte tolerant mot xanoren.

Aspie:i ett par år tog jag den regelbundet för jag hade xanor på apodos,sen trappade jag ner dosen själv då jag inte mådde bra av den och nu tar jag den bara vid behov

catlins
0

Vad är apodos?

Rocktjejen
0

apodos är små påsar på rulle med dina mediciner i som du kan hämta ut på apoteket.

jätte smidigt om man som jag är glömsk och inte kommer ihåg om man tagit sin medicin eller ej för dagenObestämd

[aspie]
0

#5 Då var du väl beroende oxå antar jag. Eller? Obestämd Gick det bra att bara trappa ner då?